امنیت

پولیس برای گرفتاری هژده مجرم متکرر خواستار همکاری مردم شد

کابل/ اول اسد/ باختر
وزارت امور داخله برای شناسایی دسته یی از مجرمین متکرر خواستار همکاری مردم شده است .
وزارت امور داخله در خبرنامه یی ٬نام هژده تن از مجرمین متکرر را همگانی کرده است  و از مردم خواسته است که در امر گرفتاری این جنایتکاران همکاری کنند.
ازاین افراد که تحت پیگرد اند به نام های  نجیب بچه قومندان، ویس گنده، معروف سیاه، فردین سوخته، ستار عشق، منان گوتک، فهیم مارشال، ملک آغا صاحب، عمر سرتیر، شیرمحمد شیرک، اسد بچه مقبول، فرشاد قرچه بنایی، ایمل بچه حاجی، جواد کلولی، آصف مسلمان خواه، شکیب بچه شریف برقی، روح الله گرگ و نورآغا موش یاد شده است.
این در حالی است که  وزارت داخله حدود ده روز قبل طرح میثاق امنیتی را در کشور به اجرا در آورد.
یکی از مواد این طرح جلب همکاری مردم در شناسایی و گرفتاری مجرمین است .
منابع وابسته به وزارت امور داخله می گویند که بعد از اجرایی شدن طرح میثاق امنیتی ، شماری از قاچاق‌چیان مواد مخدر به همکاری مردم بازداشت شده‌اند.
در این مدت ده تن از قاچاق‌چیان مواد مخدر با دو تن از منسوبان پولیس، بازداشت شده اند.
این دو عضو دستگاه پولیس متهم اند که با قاچاق‌چیان، هم دست بوده‌اند.
همچنان ۲۲ کیلوگرام انواع مختلف مواد مخدر با ۲۴۳ هزار و ۶۸۵ یورو، ۵۴هزار و ۷۳۵ دالر، ۵۳۱ هزار و ۵۲۰ افغانی، ۷۲۸ هزار و ۳۵۰ کلدار، دو هزار و ۴۰۰ پوند، یک هزار ون کوریایی و ۵۲۰ لیره ترکیه پول نقد کشف و ضبط شده است وپولیس از نزد قاچاق‌بران مواد مخدر ۱۵۰ شناس‌نامۀ جعلی را نیز کشف و ضبط کرده است.
هم‌چنان براساس همکاری اطلاعاتی مردم با پولیس تاکنون ۲۰۰ مجرم سازمان‌یافته شناسایی شده است.
منابع پولیس گفته اند که امروز سه سارق مسلح از ساحه ناحیه هفدهم و یک سارق هم به همکاری مردم از ساحه تایمنی بازداشت شده است.# صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا