اخبارجهان

انصارالله یمن؛ بر یک کشتی کانتینری در دریای سرخ حمله کردیم

 

کابل   ۶ جدی  باختر

منابع وابسته به انصار الله یمن گفته اند که آن گروه  بر یک کشتی در دریای سرخ  که حامل کانتینرهای تجاری به مقصد اسرائیل بود حمله کرده اند.

این گروه همچنان گفته است که تلاش کرده‌اند با پهپادها بر اسرائیل حمله کنند.

 این حملات در ادامه تنش‌ها در دریای سرخ، صورت گرفته است، جای که امریکا در صدد تقویت حضور نظامی خود است و ائتلاف جهانی را برای کشتی رانی مصون ایجاد کرده است، در حالی که انصار الله و حوثی‌های یمن هشدار داده اند که مانع تردد هر نوع کشتی به مقصد اسرائیل می‌شوند.

یحیی سریع؛ سخنگوی ارتش ‌انصارالله در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: نیروهای آنان این حمله را به‌دنبال بی‌توجهی خدمه کشتی به هشدارها انجام داده‌اند.

پیش‌تر شرکت کشتی‌رانی مدیترانه (MSC) اعلام کرد که در حمله به کشتی «یونایتد ۸» که از عربستان سعودی به سمت پاکستان در حرکت بود، هیچ آسیبی به خدمه آن وارد نشده است.

به گفته این شرکت، آنان نیروهای ائتلاف دریایی را از این حمله آگاه کرده‌اند.

یحیی سریع همچنین افزوده است که انصارالله «ایلات» و دیگر مناطق اسرائیل را هدف حملات پهپادی قرار داده‌ است.

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)، با تائید حمله انصارالله یمن بر کشتی‌های مربوط به اسرائیل گفته که نیروهای ایتلاف دریایی در دریای سرخ، دست‌کم ۱۲ پهپاد، سه موشک بالستیک ضد کشتی و دو موشک کروز پرتاب‌شده از سوی انصارالله را منهدم کرده‌ است.

انصارالله که اداره بسیاری ازبخش‌های  یمن از جمله پایتخت را در دست دارند، از ماه اکتوبر به این‌ طرف کشتی‌های مربوط به اسرائیل در دریای سرخ را هدف قرار می‌دهد.

آنان هشدار داده‌اند که در صورت هدف قرار گرفتن این گروه، به کشتی‌های جنگی امریکا هم حمله خواهند کرد.

باید گفت که امریکا برای مصونیت کشتی رانی در دریای سرخ، یک ائتلاف جهانی را شکل داده، مگر به زودی سه کشور فرانسه هسپانیا و ایتالیا از آن بیرون شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا