گزارش ها

بازتاب گفته های رئیس جمهور اشرف غنی به پاکستان: کمک های تان را برای مبارزه با هراس افگنی هزینه کنید

مردم: افغانها عزور شان را با پول نمی فروشند
کابل باختر 15 قوس
گفته های رئیس جمهور غنی در نشست قلب آسیا که میگوید، اسلام آباد به جای کمک با افغانستان پول های وعده داده شده را برای مبارزه با تروریزم هزینه کند، بازتابی خوبی درمیان مردم افغانستان داشته است.
به گزارش آژانس باختر، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی خود با متهم ساختن پاکستان به صدور تروریزم از آن کشور خواست که کمک 500 ملیون دالری را که اسلام آباد هزینه کند چرا که  موضع موجودیت تروریستان بین المللی درپاکستان مایه نگرانی جدی افغانستان است و افغانستان نیازمند کمک در زمینه مبارزه با تروریزم است .
رئیس جمهور تاکید کرد که تروریزم بین المللی باید مشخص گردد وبودجه برای مبارزه با این پدیده روی دست گرفته شود .
این گفته ها درحالی بیان میشود که اسلام آباد درنشست اخیر که  در رابطه به آینده کمک های جامعه جهانی  با افغانستان دربروکسل برگزار شده بود وعده کمک های پنجصد ملیون دالری را داد،  اما حالا رئیس جمهور این کمک را رد وبه جای آن پاکستان را تشویق میکند راه مبارزه با هراس افگنی را درپیش گیرد وبا مبارزه علیه این پدیده افغانستان را کمک کند .
این گفته های رئیس جمهور بازتاب وسیع درمیان مردم وصفحات اجتماعی داشته است واین  نکته را برای پاکستانی رسانید که افغانها غرورشان را در برابر پول نمی فروشند بل حاضراند با انبوهی از مشکلات ایستاد گی کنند مگر تسلیم وزور گویی ها نمی شوند.
شماری از اعضای شورای ملی نیز گفته اند که رئیس جمهور غنی پیام روشن وصریح برای پاکستان داشت و دیگر پاکستان باید نقاب از رخ برکشد وبه جای ریاکاری بر واقعیت رو آورد، پاکستان به جای ارایه کمک های مالی بهتر است از حمایت تروریستان دست بکشند دست، کشیدن از تروریستان به معنای دست کشیدن از تخریب و ویرانی افغانستان است .
این گفته ها درحالی بیان میشود که نشست قلب آسیا روز گذشته با شرکت نمایند گان حدود 20 کشور در امرتسر هند خاتمه یافت.
این نشست روی امنیت وثبات افغانستان ومنطقه برگزار شده بود مگر حرف های کنایه آمیز به آدرس پاکستان نشان  داد که آنکشور سخت درحالت انزوا قرار دارد و اگر به واقعیت ها رو نیارود، از ماجرا جویی ها دست نکشد، به صدور وحشت ودهشت خاتمه نه بخشد، دیگر پاکستان کشوری خواهد بود که تنها با خود زندگی خواهد کرد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا