امنیت

هلیکوپتر های بلک هاوک جاگزین هلیکوپترهای روسی میشود

کابل باختر- اول اسد
ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان اعلام کرد که هلیکوپتر های نوع بلک هاوک  در اویل اکتوبر سال جاری به افغانستان میرسد وماموریت آموزش پیلوت های افغان آغاز خواهد شد.
به گزارش آژانس باختر، سخنگوی ماموریت قاطع ناتو در افغانستان اعلام داشته است که هلیکوپتر های  بلک هاوک در اویل اکتوبرسال جاری به افغانستان میرسد  پیش از این نیز یکی از مقامات  وزارت دفاع امریکا گفته بود در نظر دارد تا 159 بال هیلکوپترهای بلک هاوک برای نیروهای افغانستان آماده  کند واین  طرح  وابسته به تایید هر ساله کمک های نظامی کنگره امریکاست .
امریکا در نظر دارد تا در یک ونیم سال آینده برای  نیروهای افغانستان  53 طیاره بلک هاوک فراهم کند و30 فروند طیاره کابوس واریر، 6 فروند طیاره سوپر توکانو و5 فروند هواپیمای بال ثابت  ای سی 28 دیگر نیز به اختیار نیرو های افغان قرار دهد.
این هواپیما ها جاگزین 78 هلیکوپتر روسی میشود که امریکایان میگویند که اکنون فرسوده شده اند .
سخنگوی ماموریت قاطع ناتو میگوید که این طیاره ها برای تقویت،  توانمندی  های نیروهای امنیت افغان وخروج از بنبست نظامی در افغانستان یک فرصت است وپیلوتان برای هدایت این طیاره ها باید 12 هفته  آموزش  ببینند.
جنرال محمد راد منش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی از کمک های امریکا استقبال  کرد و میگوید: همین اکنون 200  تن از پیلوت های افغان در کشور های عربی ،چک وامریکا  آموزش می بینند وفراغت آنان  همراه با این تکنالوژی بوده است .
این طیاره ها قدرت  وتوانمندی های زیاد داشته وبا این طیاره ها قوت های پیاده حمایه میگرد.
  انتقال پرسونل عملیات های زمینی توسط این طیاره ها نیز انجام میشود  این طیاره برای نیرو های امنیتی افغانستان موثر می باشد .
فریبا  احسان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا