سیاست

رئیس جمهور غنی با سفیر امارات متحده عربی دیدار کرد

کابل باختر 12 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با یوسف سیف سباع آل علی سفیر امارات متحده عربی در کابل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار امروز در ارگ انجام شد و در آن صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور نیز حضور داشت، سفیر امارات متحده عربی در مورد پروژه های جدید آن کشور در افغانستان معلومات داده گفت که حکومت کشورش تمام تعهدات خویش را که در جریان سفر رئیس جمهور غنی  به امارات متحده عربی نموده بود، انجام خواهد داد.
سفیر امارات متحده عربی از آغاز همکاری های کشورش با پوهنتون کابل و تداوم کمک های امارات متحده عربی به پوهنتون شیخ زاید ولایت خوست یاد آوری نموده، از همکاری کشورش در زمینه ایجاد دارالافتاء در افغانستان اطمینان داد.
وی گفت که امارات متحده عربی بالای برنامه چهار ساله برای ۱۰۰ تن از محصلین افغان، کار می کند و همچنان در آینده نزدیک ده تن از کارمندان وزارت تحصیلات عالی را  جهت آموزش تخنیکی به آن کشور اعزام می نماید.
یوسف سیف سباع آل علی خاطر نشان نمود که امارات متحده عربی تا اکنون به تعداد ۱۸۷۰۰ تن از ملا امامان را مورد آموزش قرار داده و در نظر دارد که ۱۳۰۰ تن دیگری آنانرا نیز مورد آموزش قرار دهد.
وی آماده گی کشورش را در زمینه فراهم آوری زمینه تحصیلات عالی برای ۳۴۰ تن از ملا امامان ابراز داشت و خاطر نمود که از این جمله افراد مستعد را برای کسب تحصیلات عالی مافوق لیسانس به پوهنتون الازهر خواهند فرستاد.
سفیر امارات متحده عربی در کابل ضمن اینکه خواهان مصئونیت سرمایه گذاری کشورش در افغانستان گردید، گفت که امارات متحده عربی می خواهد که با افغانستان در زمینه مبدل کردن میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به میدان هوایی ترانزیتی آسیای مرکزی، همکاری نماید.
رئیس جمهور کشور در این دیدار از کمک و همکاری امارات متحده عربی به افغانستان تشکر کرد و خواستار مصئونیت سرمایۀ تجار و سرمایه گذاران افغان در آن کشور گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا