اقتصاد

بانک ملی افغان به صنعتگران قرضه میدهد

شهرهرات 27 اسد باختر
تفاهم نامه همکاری بین بانک ملی افغانستان و اتحادیه صنعتگران ولایت هرات امروزبا حضورمحمد آصف رحیمی  والی در هوتل تجارت به امضاء رسید  .
بر اساس این تفاهم نامه ؛بانک ملی افغانستان قرار است یکصد میلیون دالررا به صورت قرضه اسلامی به سرمایه گذاران ولایت هرات واگذار نماید.
محمد آصف رحیمی والی هرات بااشاره به احساس وطن دوستی سرمایه گذاران که باتعهد صادقانه متعهد به رشد برنامه های صنعتی در این ولایت میباشند ، امضاء این تفاهم نامه را زمینه سازانقلاب صنعتی درین ولایت دانست .
والی هرات در عین حال بر همکاری تخنیکی به منظور رفع مشکلات صنعت کاران  وهمچنان  زمینه سازی برنامه های زیربنایی در شهرک صنعتی تاکید داشت
وی گفت : سرمایه گذاران ولایت هرات از دیر باز خواهان ایجاد سهولت های لازم برای گرفتن قرضه های اسلامی بوده اند ؛که طرح اخیر بانک ملی افغانستان این خواست را تحقق بخشیده است .
والی هرات توجه به بهبود وضعیت امنیتی و ایجاد مارکیت مناسب برای فروش محصولات تولیدی وطن را از دیگر خواست های تجار ملی عنوان کرد.
او از تمام سرمایه گذاران خواست تا با استفاده از این فرصت برنامه های صنعتی خود راتوسعه بخشند و جایگاه واقعی محصولات تولیدی خود را کسب کنند.
سعد خطیبی رئیس اتاق تجارت و حمیدالله خادم رئیس اتحادیه صنعتکاران نیز تحریم مواد پاکستانی را شانس طلایی برای توسعه فعالیتهای صنعتی دانستند
ضیاء رئیس بانک ملی افغانستان متعهد شد که در سال روان یکصد میلیون دالر را به سرمایه گذاران هرات به صورت قرضه اهداء خواهد شد.
او همچنان از تعهد این بانک در زمینه به اهداء سه صد میلیون دالر قرضه به سرمایه گذاران هرات در پنج سال آینده اطمینان داد .
رئیس بانک ملی افغانستان میگوید این قرضه ها به آن عده ازسرمایه گذارانی تعلق می گیرد که در آن بانک ثبت بوده و همچنان مواد خام خود را از محصولات داخلی تولید می کنند.
این مسول بانک ملی افغانستان می گوید در آینده نزدیک زمینه های شغلی درشهرک صنعتی هرات برای هزاران تن فراهم می شود و ولایت هرات بعنوان قطب اقتصادی معرفی خواهد شد .
گفتنی است هم اکنون حدود دوصد فابریکه در شهرک صنعتی هرات فعالیت داشته و هزاران تن در این فابریکات تولیدی مشغول به کار می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا