گزارش ها

حمله انتحاری بریک مراسم مذهبی با واکنش های ملی وبین المللی روبه روشد

کابل 30 عقرب / باختر
حمله انتحاری بریک مراسم مذهبی در شهرکابل با واکنش های ملی وبین المللی روبه رو شد.
یک انتحارکنند ه خود راشام دیروز در یک مراسم مذهبی که به مناسبت تجلیل از روز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) د ریکی از تالار  های عروسی درشهر کابل برگزارشده بود ، منفجر ساخت که درآن  نزدیک به شصت تن شهید شدند و بیش از هشتاد تن دیگر زخم برداشتند.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد : نهاد های ملی و بین المللی این حمله را تقبیح کردندواین عمل را یک عمل وحشیانه علیه افراد ملکی خوانده اند .
محمد اشرف غنی رئیس  جمهور اسلامی  افغانستان و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه  و شورای علمای افغانستان این حمله را با الفاظ شدید تقبیح نموده و آنرا غیر اسلامی و غیر انسانی خوانده‌اند.
عالمان دین نیزبا تقبیح نمودن این حمله انتحاری گفته اند که  خداوند متعال در قرآن می‌فرماید، کسیکه مسلمان‌ها را بدون کدام جرم، بدون کدام محکمه، به قتل می‌رساند جایگاه آن‌ها جهنم است. ما این حمله را شدیداً تقبیح می‌کنیم. کسانیکه این کار را انجام داده از اسلام کاملاً خارج هستند.
درهمین حال  نهاد های  بین المللی  و شماری از سفارت خانه ها درکابل این حمله را تقبیح نموده اند .
تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سازمان ملل برای افغانستان می‌گوید که انجام این گونه حمله‌ها تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست درخبرنامه این نهاد آمده است  که سازمان ملل متحد همبستگی‌اش را با افغان‌ها ادامه می‌دهد و به روند صلح به رهبری افغان‌ها متعهد باقی می‌ماند تا این روند منجر به پایان جنگ شده و افغانستان را قادر به اختصاص منابع بیشتر برای حفاظت از شهروندانش در برابر چنین خشونت‌ها سازد. 
سفارت امریکا در کابل نیز این رویداد را نکوهش کرد. این سفارت در یک خبرنامه گفت ایالات متحده امریکا حمله بر همایش مذهبی در کابل که در آن شصت غیرنظامی جان باختند و بیش از هشتاد تن دیگر زخم برداشت اند را شدیداً نکوهش می‌کند. ما تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌ها و دوستان قربانیان ابراز می‌کنیم 
سفارت هند در کابل نیز این حمله را نکوهش کرد و آن را یک عمل بزدلانه خواند
همچنان، سفارت پاکستان در کابل درخبرنامه ای  این رویداد را نکوهش کرد و گفته که پاکستان تروریزم را با تمام انواع آن نکوهش میکند .
همچنان سفارت ایران نیز با نشر اعلامیه این حمله را تقبیح  کرده است.
دفتر اتحادیه اروپا درکابل نیز با نشر خبرنامه این حمله را نکوهش کرده است . جاویدروشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا