جامعه

برای هزاران خانواده گندم توزیع شد

ایبک / باختر/ 10/ سرطان
پنجصدو ده تن گندم برای بیش از چهارهزار و پنجصد خانواده فقیر و کارگر درسمنگان ازطریق سازمان جهانی غذا یا دبلیو اف پی توزیع گردید.
مجیب الرحمن یکتن ازمسوولان این موسسه درولایت سمنگان به آژانس باختر گفت ، ازجمله این مقدارگندم پنجاه و هشت تن آن طوری مجانی برای 516 خانواده فقیر و بی بضاعت ایبک ومقدار 402 تن آن ازطریق برنامه کار درمقابل غذا به همکاری ریاست احیا و انکشاف دهات برای 4477خانواده کارگر در ایبک مرکز ولایت وسه ولسوالی این ولایت توزیع شد.
این مسوول گفت هدف از تطبیق این برنامه کمک قریه نشیننان و حل مشکلات آنان و زمینه سازی کاریابی برای افراد بیکار بوده که با تطبیق این برنامه زمنیه کار برای 4477 خانواده برای مدت سه ماه مساعد شده بود.
وی گفت ازطریق این برنامه درمرکز ولایت شصت و هشت قریه ولسوالی روی و دو آب 51 قریه ، ولسوالی خرم سارباغ  52 قریه وولسوالی فیروزنخجیر 17 قریه که مجموعاً 185 قریه میشود  تحت پوشش قرارگرفت و برای هرکارگر بعداز ختم کاری شان یکصدو دوازده اعشاریه پنج کیلو گندم توزیع شد .
به گفته وی با تطبیق این برنامه دراین قریه ها صد ها کیلومتر جویچه و کانال وذخیره های آب که ازاثر سرازیر شدن سیلاب ها از گل ولای پرشده بود پاک کاری شده همچنان صدها کیلو متر سرک که از اثر سرازیر شدن سیلاب ها تخریب شده بود دوباره ترمیم گردیده و پاره از مشکلات هزاران دهاتی دربخش ترانسپورت ، آب آشامیدنی وزراعتی حل گردیده است.
درهمین حال باشنده گان قریه های که از این پروژه ها مستفید شده اند از راه اندازی همچو برنامه ها استقبال نموده .
عبدالخالق باشنده قریه سرقد ایبک مرکز سمنگان گفت ازطریق این برنامه 21 کارگر به مدت سه ماه به خاطر پاک کاری کانال سرقد توظیف شده بود و این کارگران روزسه کیلو متر کانال که ازگل ولای پر شده بود ، پاککاری نموده و دوباره آب زراعتی را دراین کانال جریان دادند.
اون گفت امروز برای هرکارگر ازطریق این برنامه یکصدو دوازده اعشاریه پنج کیلو گرام گندم توزیع شد که این برنامه میتوان سه ماه مواد خوراکه یک خانواده را تامین کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا