سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور خطاب به جوانان کاپیسا: هدفی را تعیین کنید که قابل عمل باشد و طرح های تان باید افغانی باشد

کابل باختر 18 اسد
محمداشرف غنی رئیسجمهوری اسلامی افغانستان در سفرش به ولایت کاپیسا، دیروز با شماری از جوانان و فعالان جامعۀ مدنی آن ولایت دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار غلام مرتضی خاشع، شکیب کوهستانی، خواجه حامد علوی، حشمت الله اسحق زاده، اجمل یوسفزی و خانم شمیلا مشعل بیگی به نمایندگی از جوانان ولایت کاپیسا، مشکلات جوانان را در عرصه های مختلف بیان کردند.
آنان خواستار سهم دادن به جوانان در روند های مهم اشتغال زایی، گماشتن کادرهای تحصیل یافته، اعطای بورس های تحصیلی، توجه به پوهنتون البیرونی، ایجاد مارکیت مخصوص برای زنان در پارک صیاد، توجه به ورزشکاران کاپیسا، شفافیت در انتخابات و حضور جوانان در ساختار های حکومت گردیدند و از برنامه های داخلی، منطقه یی و بین المللی رئیس جمهور و برنامه های صلح و پروژه های زیربنایی، ستایش کردند.
رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت ها و پیشنهادات جوانان کاپیسا ضمن تشکر از قضاوت عادلانۀ آنان، گفت که نسل جوان افغانستان توانمند است و وحدت، دیدگاه و قوت اجراء دارد.
رئیس جمهور با تاکید بر اصل مشوره، گفت که یک کنفرانس بزرگ جوانان در ارگ برگزار می گردد و نمایندگان جوانان کاپیسا نیز در آن حضور خواهند یافت.
محمد اشرف غنی، گفت که در چهار ماه آینده، تغییرات اساسی به اساس رقابت در ولایات رونما می گردد. وی افزود که مشارکت زنان حتمی و ضروری است و زنان در بست های بلندتر تقرر خواهند یافت.
رئیس جمهور گفت که شما نسل فرصت هستید که یک قسمت فرصت ها از نزد تان به یغما رفته و ضایع شده است، اما چیزیکه مرا امید می دهد، تعهد شما در تمام عرصه ها بخصوص محو بیکاری و مبارزه با مواد مخدر است.
وی خطاب به جوانان گفت که هدفی را تعین کنید که قابل عمل باشد و طرح های تان باید افغانی باشند و همچنان ظرفیت خود را تشخیص کنیم و باید پلان عمل زمانبدی شده داشته باشیم.
رئیس جمهور با اشاره به ثروت های که خداوند ج به افغانستان اعطا فرموده، گفت که موقعیت افغانستان طلا است زیرا کشور ما کوتاه ترین نقطۀ وصل آسیای مرکزی و جنوبی است و ما باید زیربناها را به گونه ای عیار سازیم که از این موقعیت استفاده کنیم.
وی گفت که سرمایه های تاریخی و فرهنگی افغانستان بی نظیر میباشد و مهمترین سرمایه ما جوانان ماست، به شرط اینکه بین نسل های جوان توافق وجود داشته باشد و اگر شما نسل هماهنگی و وحدت شوید، این کلانترین فرصت برای ما خواهد بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که تعریف تاریخ افغانستان این است که ما یک ملت عظیم هستیم که دولت های ضعیف داشته ایم، باید دولت خود را قدرتمند بسازیم.
رئیس جمهور گفت که تمام دستآوردهای ما بدون قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی ما به جایی نمی رسد. وی افزود که سهم جوانان در انتخابات کلیدی است و انتخابات تعیین خواهد کرد که مرحلۀ گذار موفق میشود و یا خیر.
رئیس جمهور از جوانان خواست که طرح های شان را جمع نموده تا یک طرح واضح و قابل قبول برای کاپیسا داشته باشیم و طرح متذکره باید در یک ماه تنظیم گردد تا در بودجه سال آینده گنجانیده شود. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا