سیاست

سفارت امریکا برای باز شدن مسیرهای تجارتی افغانستان‌و پاکستان با مسوولان مربوط صحبت می کند

 کابل/21جوزا/ باختر
مسوول رسانه‌های اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری  می گوید، سفارت امریکا روی باز شدن مسیرهای تجارتی افغانستان-پاکستان  با مسوولان پاکستان صحبت می‌کند.
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور می‌گوید، سفارت امریکا وعده سپرده است که برای باز نگهداشتن مسیر افغانستان-پاکستان برای صادرات افغانستان با اسلام‌آباد صحبت خواهد کرد.
امین بابک مسوول رسانه‌های این اتاق می گوید، در حال حاضر که فصل میوه‌ها و سبزی‌ها در افغانستان است، پاکستان راه‌های سرحدی خود با کشورما بسته است و اجازه نمی‌دهد تا این محصولات به آن کشور صادر شود.
وی اضافه می کند که روز گذشته مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و شماری از تجار با معاونیت سفارت امریکا از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد و سفارت امریکا اطمینان داده است که با سفارت پاکستان در کابل روی این موضوع صحبت خواهد کرد.
بابک می‌گوید، پاکستان همه‌ساله در همین فصل سال راه‌های سرحدی اش را به روی افغانستان می‌بندد و از این موضوع به عنوان فشار کار می‌گیرد.
به‌گفته بابک، حکومت افغانستان این موضوع را با جانب پاکستان به گونه جدی مطرح کرده است، اما تا حال نتیجه نداده است.
او همچنان از حکومت افغانستان  خواست تا در داخل افغانستان برای محصولات کشور سردخانه‌ها ایحاد کند تا از گندیده شدن میوه و سبزی‌ها جلوگیری شود و همچنان پس از سپری شدن فصل میوه‌ها و سبزی‌ها، این محصولات با قیمت بلند به کشورهای همسایه صادر شود.
تجار افغان نیز به این باور است که به دلیل بسته ماندن مسیرهای پاکستان سبزی‌ها و میوه‌ها در حال از بین رفتن است و اگر راه‌های سرحدی با پاکستان باز نشوند. آنان ملیون‌ها دالر خساره خواهند دید.
این در حالی است که مسیر کالاهای پاکستانی یک طرفه به سمت افغانستان باز است.#/ ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا