سیاست

رئیس جمهور حامد کرزی با رئیس مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان، دیدار کرد

کابل/10/عقرب/باختر
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز به وقت محلی در اقامتگاه اش در شهر لندن با جان میچل رئیس مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان در حالیکه خانم بارنوس اوشا پرشار رئیس عمومی مرکز متذکره نیز حضور داشت، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:  در این دیدار رئیس جمهور اسلامی افغانستان از فعالیت های مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان قدردانی کرده، گفت که ما خرسند هستیم که چنین  پروگرام های تعلیمی را حمایت کنیم.
حامد کرزی گفت که آموختن زبان انگلیسی منحیث یک وسیله ضرورت در مکاتب برای شاگردان ما به خاطر تحصیلات عالی فرصت های خوبی را بوجود می آرود.
در مقابل جان میشل دایرکتر مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان گفت: مرکز فرهنگی بریتانیا متعهد است  که در افغانستان کار می کند و از توسعه دراز مدت آن حمایت می نماید.
وی گفت که داشتن روش منسجم تدریس لسان انگلیسی که در تمام نظام ملی معارف تطبیق می گردد و بهترین نتایج و تاثیر ممکن را جهت حمایت از نسل های جوان که مهارت های بین المللی را بدست آورند، سرمایه گذاری را جلب کنند و کشور شانرا به سطح جهانی نماینده گی کنند، به بار می آورد.  
پس از همین دیدار دو موافقتنامه که قبلاً برای تقویت زبان انگلیسی در نظام تعلیمی و تحصیلات عالی افغانستان میان دولت افغانستان و مرکز فرهنگی بریتانیا عقد گردیده بود، دیروز به کار آغاز نمود.
در اولین موافقت نامه، مرکز فرهنگی بریتانیا با وزارت معارف افغانستان بخاطر آموزش و تقویت زبان انگلیسی به طور معیاری در تمام افغانستان، به تعداد 16 هزار و 500  تن از استادان را زبان انگلیسی آموزش می دهد.
دومین موافقتنامه در مورد این است که مرکز فرهنگی بریتانیا با وزارت تحصیلات عالی بخاطر تدریس دروس به زبان انگلیسی کار می کند که ابتدا از پوهنځی های طب و انجنیری آغاز می گردد.  
گفتنی است که مرکز فرهنگی بریتانیا برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ فعالیت های خویش را در افغانستان آغاز نمود و از همان زمان ارتباطات فرهنگی میان افغانستان و بریتانیا به حمایت دولت افغانستان آغاز گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا