جامعه

شماری از شهرندان از نبود ایستگاه های ترانسپورت شهری شکایت دارند

کابل باختر 23 حوت
شماری از شهرندان شهر کابل از نبود ایستگاه های نا منظم و نبود ترانسپورت  شهری در شهر کابل شکایت دارند .
این شهروندان میگویند که وسایط نقلیه  شهری ایستگاه مشخص ندارند و هر روز به دلیل معلوم ایستگاه ها تغییر میکند  و مردم ساعت ها منتظر موتر اند هرگاه بخواهند  بجای بروند به سبب نبود ترانسپورت وایستگاه مشخص رانندگان بس های شخصی راکبین را به نقاط که دلخواه از موتر پائین می کنند.
محمد یکتن از باشندگان تایمنی شهر کابل میگوید که ساعت ها منتظر می ماند تایک موتر شهری را پیدا کند زمانیکه موتر میآید فوق العاده بیروبار است به اصطلاح مردم جای سوزن انداختن در داخل بس نیست .
فریده که خود را کارمند دولت معرفی میکند میگوید که آنها موتر مامورین ندارند و به مشکلات زیادی تا رسیدن به محل کارمواجه اند .
حکمت الله قونج  سخنگوی وزارت تراسپورت درپیوندبه این مشکلات  میگوید که به منظور عرضه خدمات ترانسپورتی و آوردن تسهیلات لازم به شهروندان ما یک کمیسیون ترتیب دادیم که طرح ترانسپورت شهری را درهماهنگی با ادارات مربوطه بازنگری کنند.
موصوف اضافه میکند که در طرح تراسپورت شهری پیش بینی شده که از عبور و مرور وسایط باربری در داخل شهربه خاطر کاهش ازدحام  از طرف روزجلوگیری شود، فعالیت وسایط شخصی درداخل شهرکابل به اساس قانون ترافیک تنظیم گردد .
همچنان در این طرح گنجانیده شده که وسایط مسافربری از داخل شهر به دروازه ها شهر کابل انتقال و کار احداث ترمینل های ترانسپورتی در دروازه های شهر کابل  در هماهنگی با ادارات مربوطه سرعت بخشیده شود و وسایط ترمیم بس های شهری تصدی ملی بس آماده شود  از شرکت های ترانسپورت شهری به منظورعرضه خدمات بهتر ترانسپورتی ، حمایت صورت گیرد .
وی اضافه کرد که در طرح از مداخلات غیرقانونی اشخاص دارای معلولیت  و خودسری های آنان  در بخش ترانسپورت شهری یاد شده که باید از آن  جلوگیری و به منظورایجاد سهولت برای معلولین درهماهنگی با وزارت کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولین کارشود  ،
در جهت آگاهی عامه همچنان در این طرح پیش بینی شده تا با ادارات ذیربط کار صورت گیرد تا  مردم از چگونگی کار کمیسیون و تطبیق طرح پیش ینی شده آگاهی لازم حصول کند .
شهریان کابل در گذشته های نه چندان دور از خدمات ترانسپورتی منظم برخودار بودند .
اکنون از اثر کثرت نفوس و عدم مراعات قوانین به مشکل حاد ترانسپورت شهری مواجه اند که با توجه مسولان امور میشود این مشکل  را حل کرد . # نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا