آموزش

څارندوی در وزارت معارف فعال می شود

کابل باختر 30 عقرب
وزارت معارف تلاشهایش را به منظور فعال سازی دوباره څارندوی به همکاری معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ آغاز کرده است.
به گزارش آژانس باختر، در اولین نشست که به این منظور  در وزارت معارف و به اشتراک داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و شماری از رضاکاران څارندوی برگزار شد، داکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف  صحبت نموده گفت  که څارندوی از نظم و جامعه مبتنی بر قانون نمایندگی می کند که با فعال شدن دوباره آن در مکاتب نظم و انضباط دوباره برقرار می گردد.
وزیر معارف افزود که وزارت معارف برای احیای فعالیت های څارندوی در تمام مکاتب با وزارت اطلاعات و فرهنگ همکاری خواهد کرد. معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ هم برای تامین نظم و دسپلین در میان جوانان وجود څارندوی را مهم خوانده گفت که آن ها با سازمان بین المللی څارندوی در این زمینه صحبت های شان را آغاز کرده اند تا افغانستان عضو رسمی این سازمان گردد.
معین امورجوانان افزود که  این معینیت با سایر نهادهای همکار موفق شده اند تا در 13 ولایت کشور فعالیت های څارندوی را آغاز کنند و در حدود 300 ترینر را در این زمینه آموزش داده اند. او همچنان به وزیر معارف وعده سپرد که این ترینران به گونه داوطلبانه در چارچوب معارف فعالیت هایشان را آغاز خواهند کرد. همچنان معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ پیش نویس طرح دوباره فعال سازی څارندوی را به وزیر معارف تقدیم کرد تا در جلسات آینده روی نهایی کردن آن تصمیم گرفته شود. پیشنه څارندوی در افغانستان به ۸۴ سال قبل می رسد که به اثر آن وزارت معارف همین اکنون نیز در تشکیلاتش ریاستی را به نام څارندوی دارا می با شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا