سیاست

هند برای افغانستان هلیکوپتر خریداری میکند

کابل ۸ حمل /باختر
شیدا محمد ابدالی، سفیر افغانستان در دهلی نوگفته است هند از بلاروس چهار هلیکوپتر نوع ام ای ۲۴ را به ارزش بیست میلیون دالرامریکایی  برای افغانستان خریداری میکند.
وی افزوده است که  این هلیکوپتر ها ٬ جدید نیستند بل مستعمل بوده اما پرزه ها و تجهیزات انها تجدید میشوند و نیز روند انتقال هلیکوپتر های یاد شده  به افغانستان درحدود چها ماه اینده  آغاز خواهد شد .
این درحالیست که افغانستان قصد دارد تا طی چهار سال آینده، قوای هوایی خود را تا حد زیادی نیرومند و با وسایل و طیاره های عصری مجهز سازد. در عملی ساختن این پلان، ایالات متحدۀ امریکا نقش زیادی دارد.
پیش از این، ایالات متحدۀ امریکا روند تسلیم دهی هلیکوپتر های نوع بلک هاک رابه نیرو های افغان آغاز کرده بود، و نخستین دستۀ این نوع طیاره ها حدود شش ماه قبل به قوای هوایی افغان سپرده شد. نیرو های هوایی افغان در حال حاضر ۱۱ فروند طیاره های بلک هاک داشته که برای اکمالات و انتقال سربازان، و جنگ علیه طالبان از آن ها کار گرفته میشود
امریکا میگوید که تا سال ۲۰۲۴، به تعداد ۱۵۹ هلیکوپتر نوع بلک هاک را در اختیار نیرو های افغانستان قرار خواهد داد، تا در کنار نیرو های زمینی، قوای هوایی این کشور نیز تقویت شود. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا