سیاست

مدير عمومي يونسكو بر مساعدت در عرصه هاي معارف وفرهنگ با افغانستان، تاكيد كرد

كابل باختر 29 ثور
داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه امروز با خانم ایرنیا بوکودا مدیر عمومی موسسه تعلیمی و فرهنگی سازمان ملل متحد يا يونسكو ملاقات كرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوي وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در اين ملاقات  روی موضوعات مورد علاقه ، اوضاع و حالات افغانستان، منطقه و جهان صحبت و تبادل نظر گرديد.
همينگونه وزير امور خارجه از مساعدت های یونسکو در عرصه های تعلیمی و فرهنگی با مردم افغانستان قدر دانی نموده و بر تداوم آن تاکید کرد. وي در مورد تاریخ و میراث های فرهنگی افغانستان به مدير عمومي یونسکو معلومات مفصل ارائه نموده، خاطرنشان ساخت که این عرصه نیز با وارد آمدن صدمات ناشی از سه دهه جنگ، به بازسازی نیاز دارد.
مدير عمومي یونسکو از سفر به افغانستان و دیدار با مقامات این کشور ابراز خرسندی نموده آماده گی هرچه بیشتر سازمان ملل متحد را در راه مساعدت به عرصه معارف و فرهنگ افغانستان ابراز داشت. وی نیز افغانستان را کشور سرشار از میراث های غنی و پر بار فرهنگی دانسته گفت که این عرصه نیازمند توجه بیشتر می باشد.
مدير عمومي یونسکو در سفر به افغانستان با حامد کرزی رئیس جمهوری، وزرای امور زنان، اطلاعات  وفرهنگ، امور داخله، معارف و تعدادی از وکلای شوراي ملي ملاقاتهای جداگانه انجام داده و از موزیم ملی، لیسه عایشه درانی و ولایت بامیان نيز بازدید بعمل آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا