فرهنگ

محمد طاهرزهیر برمدیریت واحد عاید زا شدن ساحات تاریخی تاکید کرد

کابل / 2 سنبله / باختر
به ریاست محمد طاهر زهیر سرپرست و نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ امروز نشستی به خاطربهبود فعالیت های این وزارت برگزار شد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست که  معینان ،مشاوران وشماری ازرییسان بخش های مختلف وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز حضورداشتند، نخست نورآغا نوری رییس باستانشناسی، طرحی را که به منظور بهبود فعالیت های این وزارت به ویژه دربخش های فرهنگی آماده کرده است ، ارائه کرد .
او خاطرنشان کرد که این طرح شامل بخش های تشکیلات ، عاید زایی ، مدیریت میراث های فرهنگی ، حفاظت و مرمت آبدات تاریخی ، مدیریت و انکشاف توریزم ملی و بین المللی است  و دررابطه به هربخش معلومات داد.
همچنان دراین نشست پوهنیارسیده مژگان مصطفوی معین مالی ، اداری و گرځندوی و عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز نظریات شان را دررابطه به بهبود امور مختلف این وزارت،  ارائه کردند.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ پس از شنیدن طرح مذکور و نظریات، بردقت و کار بیشتر روی بهتر شدن طرح تاکید کرد که درنهایت طرح مذکوربه رهبری حکومت ارائه خواهد شد.
محمد طاهرزهیر خاطرنشان کرد که درافغانستان ساحات توریستی ، آبدات تاریخی و منابع بسیاروجود دارد که می شود ازآن عاید به دست آورد  واز این درآمد برای ترمیم و حفاظت آبده های تاریخی نیز استفاده کرد. 
همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ بررفع موانع درراستای مدیریت میراث های فرهنگی که یک  قسمت ساحات باستانی درمعرض تاراج و خطر قراردارد ، توجه ، بیشتر به بازسازی و مرمت آبده های تاریخی ، مدیریت واحد وعاید زا  شدن آبدات تاریخی کشور تاکید کرد .احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا