سیاست

خلیلی : مردم با رای خود خدمت گزاران جدید را انتخاب می کنند

کابل باختر 24 جوزا
محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، صبح امروز در شعبه اخذ رای در لیسه حبیبیه حضور یافته و رای خویش را به صندوق ریخت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رئيس جمهور در صحبت کوتاهی با رسانه ها، از برگزاری دومین دور پروسه انتخابات ابراز خرسندی نموده و از شهروندان کشور خواست تا بدون ترس و هراس و گسترده تر از دور قبل به پای صندوق های رای حضور یافته  و در تعیین سرنوشت سیاسی خویش سهم بگیرند.
معاون رییس جمهور با اشاره به این که در بیشتر از دوازه سال گذشته به حیث معاون رییس جمهور در خدمت مردم افغانستان بوده و مسؤولیت هایش را انجام داده است، ابراز خرسندی نمود که مردم افغانستان با استعمال حق رای خویش، خدمت گزارانِ جدید انتخاب می کنند.
وی ضمن ابراز قدر دانی و سپاس از تلاش و زحمات نیروهای امنیتی کشور در تامین امنیت دور اول انتخابات، تاکید نمود که این نیروها به شکل بی طرفانه پیش تلاش نمایند تا این پروسه ملی در سایه امنیت و آرامی به اتمام برسد.
وی همچنین گفت که با توجه به آمادگی های نیروهای امنیتی کشور، مخالفان مسلح دولت قادر به اخلال امنیت پروسه انتخابات نخواهند بود.
معاون رییس جمهور ضمن تاکید به حضور شکوهمند مردم برای شرکت در انتخابات، نقش مردم را در شفافیت و نظارت بر این پروسه با اهمیت خوانده و تصریح نمود که ناظران انتخابات نیز با جدیت بیشتر از این پروسه نظارت نموده و وقوع هرگونه تخلف و تقلب انتخاباتی را مستند سازی کنند.
وی همچنین به بی طرفی مسؤلان کمیسیون های انتخاباتی تاکید نموده و از ناظران هردو نامزد انتخاباتی خواست تا مسؤلیت خویش را دراین زمینه  بخوبی ادا کنند.
معاون رییس جمهوردر پاسخ به پرسش مبنی بر پذیرفتن نتیجۀ انتخابات از سوی هردو نامزدگفت که؛ یقینأهردو نامزد و همچنین مردم افغانستان به مصالح علیای کشور احترام گذاشته و دولت افغانستان نیز مصمم است که از وقوع هرگونه بحران احتمالی جلوگیری نموده و اوضاع را به خوبی مدیریت نماید.
وی ابراز امید واری نمود که پروسه انتخابات در سایۀ امنیت، آرامش و با شفافیت کامل به پایان برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا