جهان

میلیون ها کودک زیر 15 سال در جهان کار می‌کنند

نیویارک/دویچه وله/باختر/23 جوزا
میلیون‌ها کودک در سراسر جهان گرفتار دایره فقر و بهره کشی بوده. هرچند کنوانسیون بین المللی حقوق اطفال و قوانین ملی کار کودکان را منع می‌کنند، اما هنوز هم در سطح جهان 144 میلیون کودک زیر 15 سال مجبور به کار اند.
یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد از طریق نشر تصاویر نشان می دهد که کودکان در سرتاسر جهان مجبور به کار کردن هستند.
بیست و دوهم ماه جوزا روز بین المللی مبارزه با کار کودکان است. با وجود این که کنوانسیون های بین المللی و قوانین ملی برای ممنوعیت کار اطاف خرد سال در بسیاری کشورها تصویب شده و سازمان های زیادی در این راستا فعالیت می‌کنند، واقعیت تلخ کار کودکان همچنان زنده است.
نظر به گزارش یونیسف، شمار کودکان و نو جوانان کارگر در 15 سال اخیر از 246 میلیون به 168 میلیون کاهش یافته است که در سنین 5 تا 17 سالگی قرار دارند.
اریس اشتولس، مسئول حقوق اطفال در سازمان آلمانی کمک به کودکان در این باره می گوید: "کار کودکان در همه جا ممنوع است. با وجود آن کودکان کار می کنند. آنها دو انتخاب دارند، یا باید گرسنگی بکشند و یا کار کنند تا پول کمایی کنند.
سازمان آلمانی کمک به کودکان در 33 کشور فعالیت دارد و همچنین از پروژه هایی برای جلوگیری از کار کودکان حمایت می کند. از دید این سازمان تا زمانی که فقر مفرط وجود داشته باشد، محو کردن کار کودکان ممکن نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا