آموزش

استادان پوهنتون های کابل و پولی تخنیک به تقویه نهاد های تحصیلات عالی تاکید کردند

کابل13 ثور باختر

وزیر تحصیلات عالی دیروز در نشستی با استادان پوهنتون های کابل و پولی تخنیک نظریات و پیشنهادات آنان را در رابطه به چگونگی اداره بهتر و رسیده گی به مشکلات استادان این پوهنتون ها استماع نمود.

 به گزارش ریاست اطلاعات و نشرات وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر،

در این نشست که شماری زیاد استادان پوهنحی ها ی پوهنتون های یاد شده و مسولان وزارت تحصیلات عالی شرکت نموده بودند، پوهاند داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی نظریات استادان و در بهتر شدن سیستم اداره و تطبیق برنامه های کاری این وزارت ، رسیده گی به مشکلات آنان و ایجاد فضای بهتر اکادمیک و خدمتگار اولاد وطن مهم خوانده گفت در آینده نزدیک یک کنفرانس سرتاسری استادان پوهنتون ها و نهاد های تحصیلات عالی در زمینه دایر میگردید

موصوف از برنامه های وزارت تحصیلات عالی در راستای معرفی و شناخت استادان طراز اول کشور به سطح منطقه و جهان ، اعزام استادان به پوهنتون های خارج جهت ارتقای ظرفیت و تبادل تجارب ، ایجاد سیستم معیاری امتحان واحد، چاپ کتب و آثار علمی  برای دیپارتمنت ها نیز یاد آورد شد.

 

 

پوهاند عبید از روسا، استادان و سایر مسوولان پوهنتون های کشور خواست تا در ایجاد نظم و دسپلین ، تشویق محصلان به کسب علم و جلوگیری از تبدیل شدن فضای اکادمیک به بازی های سیاسی و گروهی سعی و تلاش بیشتر نمایند.

وی از اجرای سیستم مکافات و مجازات در مرکز وزارت و  نهاد های تحصیلات عالی خبر داده و بر اصل وطن دوستی و شفافیت در امور کاری تاکید کرد.

بعدا عده ای از استادان شرکت کننده در این نشست در تلاش های وزیر تحصیلات عالی در تطبیق موارد یاد شده قدردانی نموده نظریات و پیشنهادات شانرا در این راستا ارائه نمودند.

آنان همچنان وعده سپردند که در تطبیق برنامه های وزارت تحصیلات عالی همکار واقعی نموده و از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نخواهند کرد.

این اولین بار است که وزارت تحصیلات عالی برنامه های وزارت به هدف ایجاد هماهنگی  با استادان پوهنتون ها در میان میگذارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا