سیاست

نه ملیون افغان زیر خطر فقر زندگی میکنند

محمد کریم خلیلی: یکی از عوامل بی ثباتی در کشور فقر است

کابل باختر 6/ ثور

رییس بخش هماهنگی و پاسخدهی، سازمان ملل متحد امروز با محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور دیدار و گفتگو نمود.

دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باخترخبرداد،دراین دیدار که ایدان اولری، رییس کشوری اداره هماهنگی کمک های بشردوستانه ملل متحد در افغانستان و رییس عمومی اداره ملی مبارزه با حوادث نیز حضور داشت، آقای جان جینگ، هدف از سفر خود به کابل را ازریابی توقعات دولت و مردم افغانستان  درجهت دریافت کمک های بشری عنوان نموده و اظهار داشت که دولت و مردم افغانستان از حمایت قوی سازمان ملل متحد در امور کمک های بشردوستانه برخوردار می باشد.

به گفته این مقام سازمان ملل متحد؛ مردم افغانستان گرچه به شرایط آرمانی و دلخواه خود دست نیافته اند؛ اما نشانه ها حاکی از این است که برای ساختن آینده بهتر از اراده قوی برخودار دارند.

وی همچنین گفت که ادارات سازمان ملل متحد در بخش کمک های بشردوستانه به افغانستان تشریک مساعی دارند؛ اما راه حل اساسی دراین کشور توجه بیشتر به انکشاف تمامی عرصه ها بخصوص حمایت ازظرفیت نهاد های دولتی است  تا درآینده بتوانند باچالش ها مقابله کنند.

دراین دیدار محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور ضمن  اشاره به  فقر گسترده و عدم اشتغال درکشوراظهار داشت که ثبات و فقر در افغانستان رابطه متقابل داشته و یکی ازعوامل بی ثباتی ها درکشور فقر می باشد که تروریستان نیز  نیز از این  زمینه به نفع خود استفاده می کنند.

وی ازجامعه جهانی وسازمان ملل متحد خواست که برای تامین ثبات، قطع جنگ و خشونت و غلبه برتروریزم درافغانستان، فقر زدایی را دراولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

معاون دوم رییس جمهور همچنین تاکید کرد که با توجه به اینکه بیش از 9 میلیون تن درافغانستان زیر خطر فقر زندگی می کنند؛ در فرصت های پیش رو توجه دولت افغانستان و جامعه جهانی به زیر ساخت های اساسی و زیربناها، می تواند درکاهش فقر و افزایش اشتغال نقش اثر گذار داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا