سیاست

محمد یاسین عثمانی: از هشتادفیصد کمک های جامعه جهانی که به نام افغانستان صورت گرفته حساب وجود ندارد.

کابل 24 سرطان باختر

رئیس کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه به فساد اداری  میگوید: هشتاد فیصد کمکهای جامعه جهانی به افغانستان حساب داده نشده است.

به گزارش خبر نگاران آژانس باختر ،محمد یاسین عثمانی وزیر مشاور ریاست جمهوری ورئیس کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، که  در یک نشست خبری  در کابل سخن میگفت اظهارداشت  بیست در صد از کمک های جامعه جهانی توسعه بودجه  دولت به مصرف رسیده وهشتاد در صد دیگر که توسط موسسات بین المللی به مصرف رسیده به هیچ  ارگان ذیربط حساب داده نشده است.

کمیته مستقل  ومشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد به اساس سفارشات کنفرانس های لندن – پاریس و کابل غرض نظارت ارزیابی و مبارزه  با فساد اداری توسط فرمان رئیس جمهور تاسیس گردیده  است.

عثمانی افزودکه  آنها غرض مشخص ساختن چالش های که  فرا راه مبارزه با فساد اداری موجود است کار مینمایند.

او گفت، کمیته آنان تاکنون هفتاد سفارش را غرض جلوگیری از فساد در ادارات برای ارگانهای ذیربط پیشنهاد نموده است که مورد  تطبیق قرارگرفته است.

اوهشدارداد هرگاه سفارش ها در راستای مبارزه با فساد اداری عملی نگردد نهاد یا اداره که دراين قسمت همکاری نکند به رییس جمهور و پارلمان معرفی میشود.

بعدآ ایغاژولی متخصص جامعه اروپایی که در کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد  اداری عضویت دارد، گفت، در اینجا فساد اداری به سطح بلند قراردارد و علیه این پدیده  بررسی صورت  نگرفته است اما در این مورد تحقیق و تعقیب صورت میگیرد.

اظهارات محمد یاسین عثمانی درحالی بیان میشودکه رهبری افغانستان مبارزه  با فساد اداری را در اولویت کار ی شان قرارداده  به این منظور تعهدات مشخصی در کنفرانس توکیو که دراین اواخر برگزار شد گرفته شده است.

کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری متشکل از سه عضو داخلی و سه متخصص خارجی میباشد که از سوی ریاست جمهوری غرض نظارت برروند مبارزه با فساد اداری تشکیل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا