جهان

‘کشف بیش از ۲۰۰ گور جمعی در نواحی تحت کنترول داعش در عراق’

بغداد – بی بی سی – 16 عقرب – باختر
تحقیقات سازمان ملل به کشف بیش از ۲۰۰ گور جمعی، حاوی اجساد هزاران نفر در بخش هایی از عراق که زمانی تحت کنترل گروه موسوم به "داعش"، بود، منجر شده است.
سازمان ملل گزارش داد که این گورها در ولایت های نینوا، کرکوک، صلاح الدین و انبار در شمال و غرب عراق کشف شده و می تواند محل دفن دوازده هزار غیرنظامی باشد.
داعش در سال ۲۰۱۴ بخش هایی از عراق را گرفت و با شروع حاکمیتی بی رحمانه بسیاری از مردمی که مورد تایید این گروه نبودند را قتل عام کرد.
این گروه نهایتا در عملیات نیروهای دولتی عراق که از پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برخوردار بود ناپدید شد، هرچند هنوز در بخش های کوچکی از این کشور فعال است.
گزارش سازمان ملل می گوید که این گورها حاوی شواهدی حیاتی نه فقط برای شناسایی قربانیان، بلکه کمک به تشکیل دوسیه برای جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و احتمالا نسل کشی است.
محققان تخمین می زنند که بین شش هزار تا دوازده هزار قربانی در این محوطه ها دفن شده باشند، از جمله زنان، کودکان، سالخوردگان، افراد معلول، کارگران خارجی، و اعضای نیروهای امنیتی عراق.
این گزارش همچنین جامعه جهانی را ترغیب می کند کمک های بیشتری را برای حمایت از انجام کار دقیق طب عدلی در این محوطه ها به حکومت عراق ارائه کنند.  فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا