جهان

هند برای مقابله با چین،پایگاههای نظامی خود در منطقه افزایش می دهد

دهلی جدید-ایرنا-باختر-18 جوزا
هند برای مقابله با نفوذ روزافزون چین بعنوان بزرگترین رقیب منطقه، هند ،تعداد پایگاههای نظامی و بحری خود را در اقیانوس هند افزایش می دهد.
به گزارش آژانس باختربه نقل ازسایت انترنتی ایرنا، هند همواره حضور تحت البحری ها و سرمایه گذاری چینی ها در کشورهای منطقه بویژه کشورهای حاشیه اقیانوس هند را برای امنیت این کشور بعنوان خطری جدی محسوب کرده است
نیروی دریایی هند، مصمم است که منطقه اقیانوس هند، بعنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان را تحت کنترل خود داشته باشد.این منطقه به دلیل عبور دو سوم  کشتی های نفت کش و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
هند این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها تامین کننده امنیت این منطقه به رسمیت شناخته شود.
هند ماه گذشته یک واحد از نیروی بحری را در جزیره 'اندروت' مستقر و هم اکنون این کشور درصدد استقرار یک واحد دیگر از نیروی بحری در جزیره 'بیترا' در مجمع الجزایر'لکشادویپ' است.
یک مقام ارشد وزارت دفاع هند گفت:هدف از این اقدام افزایش حضور نظامی و بالا بردن توان دفاعی و نظارت در مجمع الجزایر 'لکشادویپ' است.
وی افزود:هند برای تقویت امنیت بحری ،ساخت پایگاههای فعال نظامی درایالت های تامیل نادو و اودیشا و ساخت پایگاه های نظامی کوچکتر در جزایر 'اندامن' و مجمع الجزایر 'لاکشادویپ' را در دستور کار خود قرار داده است
حکومت هند قصد دارد تا نیروها و زیربناهای های نظامی خود را در جزایر تحت البحری 'اندامن' و 'نیکوبر' با هدف مقابله با افزایش حضور راهبردی چین در منطقه اقیانوس هند و تامین امنیت مسیر های بحری تا تنگه مالاکا افزایش دهد.
حکومت هند در حال اجرای طرح نظارت شبکه ساحلی با استقرار 36 ایستگاه رادار در سرزمین اصلی هند، 6ایستگاه رادار در مجمع الجزایر 'لاکشادویپ' و 'مینیکوی' و 4 ایستگاه راداری در جزایر 'اندامان' و 'نیکوبر' است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا