سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور ، ظرفیت ها و فرصت های موجود سرمایه گذاری در عرصه های مختلف در افغانستان را به نمایندگان بخش خصوصی تشریح کرد

کابل 7 قوس  باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در نشستی با نمایندگان بخش خصوصی در دفتر سازمان ملل متحد در شهر ژنیو سویس اشتراک و سخنرانی کرد.
کابل 7 قوس  باختر
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور در سخنرانی خویش با اشاره به ظرفیت ها در عرصه های معادن، برق، زراعت و سایر عرصه ها، سرمایه گذاران افغان و بین المللی را به خاطر سرمایه گذاری در افغانستان مورد تشویق قرار داد.
محمد اشرف غنی،بخش  خصوصی را شریک دولت افغانستان دانسته، افزود که حکومت افغانستان به خاطر ایجاد فرصت ها برای بخشسکتور خصوصی، در راستای فعالیت، مشارکت و سرمایه گذاری آنان، متعهد است. 
رئیس جمهور در مورد مشکلات در بخش خصوصی نیز یادآوری کرد و در خصوص پیشرفت ها در بخش خصوصی و همچنان اصلاحات، سهولت ها و دستآوردها در این عرصه، معلومات داد.
محمد اشرف غنی خاطرنشان نمود که افغانستان شرایط خوبی برای پیشرفت و ظرفیت دارد. وی به عنوان نمونه از ظرفیت های زنان و جوانان یادآوری کرده، گفت که برای آنان در سطوح مهم زمینۀ کار و خدمت فراهم گردیده و مسئولیت ها سپرده شده است.
رئیس جمهور ، زراعت را کلید ثبات کشور دانسته، گفت: برای دهاقین در خصوص زراعت عصری معلومات و آموزش داده شده است. وی بر کمک های لازم به دهاقین نیز تاکید کرد.
رئیس جمهور گفت که حکومت به بازاریابی و انتقال محصولات دها قین در بازار های بین المللی توجه نموده و ایجاد زمینه برای استفاده از محصولات زراعتی افغان بیشتر شده است.
وی افزود که حکومت به منظور ایجاد توازن در صادرات و واردات و بازاریابی به محصولات زراعتی افغانستان در تلاش است که محصولات افغانی را به کشورهای مختلف جهان صادر نماید.
محمد اشرف غنی، از ایجاد دهلیزهای هوایی با کشورهای هند، چین و عربستان سعودی و شمار دیگری از کشورها به منظور صادرات تولیدات زراعتی به خصوص میوه هایادآوری کرده، گفت که اخیراً جلغوزۀ افغانستان به چین صادر گردید که با افزایش این صادرات در زندگی مردم مناطق مذکور تغییرات مثبت رونما خواهد شد.
رئیس جمهور کشور با توجه به فرصت های موجود سرمایه گذاری در افغانستان، سرمایه گذاران افغان و بین المللی را جهت سرمایه گذاری در افغانستان تشویق کرد و اطمینان داد که حکومت برای مصئونیت سرمایه گذاری آنان، تمام فرصت های لازم را فراهم خواهد نمود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا