جامعه

دکانداران پلخمری به تظاهرات پرداختند

پلخمری/۶قوس/ باختر
نزدیک به دوصد دکاندار شهر پلخمری امروز به تظاهرات پرداختند و جاده عمومی بغلان–سمنگان را برای یک ساعت به روی ترافیک بستند.
این تظاهرکنندگان در واکنش به اقدام شاروالی پلخمری برای مسدود کردن دکان های  شان به تظاهرات پرداختند.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، دکانداران مدعی اند که شاروالی پلخمری که دکان های شان در ملکیت آن نهاد است کرایه آنان را فزوده است.
نجیب الله صدیقی یکی از دکانداران گفت که شاروالی پلخمری از سه سال قبل کرایه دکان های شان را افزایش داده است و آنان این موضوع را به نهادهای عدلی و قضایی راجع کردند و فیصله محکمه و ارگان های محل به نفع آنان صادر شده است.
وی گفت که حاضراند کرایه دکان های شان را برابر با سایر دکان های شهر پلخمری بپردازند، اما شاروالی برخورد سلیقه یی با آنان می کند.
اما نظام الدین حمیدی شاروال پلخمری، ادعای دکانداران را رد کرد و گفت که برابر با حکم تاکنون همه ساله کرایه جایدادهای آن نهاد توسط هیئتی تثبیت می شود و کرایه نشین جایدادهای دولتی مکلف به پرداخت کرایه یی که تعیین می شود.
وی گفت که شاروالی پلخمری حدود سه هزار دکان در شهر دارد و سایر کرایه پردازان کرایه شان را با رضایت می پردازند، اما حدود دوصد دکاندار خلاف قانون از پرداختن کرایه خود داری می کنند.
تظاهرکنندگان پس از آن که خواست های شان مبنی بر تجدید نظر در کرایه دکان های شان را بیان کردند، به تظاهرات شان پایان دادند. شعیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا