جامعه

مدیریت سالم انتخابات وآغازمذاکرات میان افغانان ازخواست های علمای هرات است

شهرهرات/ ۱ قوس/ باختر
علمای دین در هرات خواهان مدیریت سالم انتخابات و آغاز مذاکرات میان افغانان هستند
شماری از علمای دین در هرات با گردهمایی ، از دولت خواهان مدیریت سالم انتخابات شدند و در کنار آن تاکید بر آغاز مذاکرات صلح میان افغانان کردند.
این علمای دین به درازا کشاندن انتخابات افغانستان را به سود کشور و مردم ندانستند و اظهار می‌دارند که، هرقدر انتخابات بی‌سرنوشت و نامعلوم باقی بماند تاوان بزرگی به مردم و کشور خواهد رسید.
آنان همچنان با تاکید بر آغاز مذاکرات صلح میان افغانان و پایان جنگ و خشونت‌ها در کشور می‌گویند که طرف های درگیر باید از اوامر اسلام و قرآن پیروی کنند و به کشتار همدیگر، برادرکشی‌ها و تباهی وطن نقطه پایان بگذارند.
سیدمحمد شیرزادی رییس حج و اوقاف هرات در این گردهمایی ابراز داشت که علما از رهبران حکومت و رهبران طالبان می‌خواهند تا به خاطر فرمان قرآن و الله و نیز اشک مادران و بیوه زنان ، از خشونت و خون‌ریزی دست بردارند و با همدیگر صلح قرآنی کنند.
شیرزادی اظهار داشت که صلح خیر و نیک است و همه مصالح دینی و دنیوی در زیر چتر صلح معنا می‌یابد.
رییس حج و اوقاف هرات همچنان تاکید کرد امروز مردم ما همچون آکسیجن به صلح نیاز دارند.
علمای دین همچنان با استقبال و حمایت از فراخوان عبدالقیوم رحیمی والی هرات مبنی بر قرار گرفتن هرات به عنوان مرکز گفت‌و‌گوهای صلح میان افغانان اظهار داشتند که شهر خواجه انصار به عنوان مرکز مذاکرات صلح میان افغانان بهترین گزینه و راهکار است.
در عین حال شمار دیگر از علمای هرات در این گرد همایی با تاکید بر ایجاد صلح پایدار و پایان جنگ در کشور می‌گویند که چهل سال جنگ و برادرکشی در کشور بیشتر زیربناهای کشور را از بین برده است، آنان اما تاکید دارند که اکنون وقت آن رسیده است که گلیم جنگ از کشور جمع شود و با روحیه تازه و امید به آینده درخشان فرش صلح و آشتی را در کشور بگسترانیم.
این علمای دین از دولت و طالبان می‌خواهند تا به دستورهای اسلام و قرآن با تاکید صلح عمل کنند و از کشتار و تباهی همدیگر دست بکشند.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا