گزارش ها

یک آگاه امور امنیتی : یک شبکۀ از القاعده در شرق کشور فعال شده است

کابل باختر/ 10/ حوت
یک گزارش تازه از سازمان استخباراتی امریکا حکایه از آن دارد که القاعده در وجود شخصی به نام فاروق القهطانی القطری قصد ایجاد یک پایگاه مصئون در ساحات شرقی افغانستان را دارد.
به گزارش آژانس باختر ، گزارش استخبارات غربی حاکی از آن است که در آستانۀ، خروج نیروهای خارجی از افغانستان تحرک سازمان های تروریستی منجمله القاعده نیز تندتر گردیده و آنها در صدد نفوذ مجدد در بخش های از افغانستان اند، چنانچه القاعده سازمان تروریستی که با حمله بر برج های سازمان تجارت جهانی در نیویارک امریکا پای نیروهای جهانی را به افغانستان کشانید میخواهد با خروج نیروهای خارجی در این کشور بار دیگر بر بخش های از افغانستان نفوذ پیدا نماید این سازمان درحال حاضر در صدد تنظیم نمودن دو باره خود است .
خبرگزاری اسوشیتید پرس به نقل از مقام های افغانی و امریکایی نگاشته است که گروهی به رهبری فاروق القهطانی القطری مشغول تامین ارتباط با گروه از مردم و افراد مسلح در بخش های شرقی افغانستان مشخصاً در بخش از ولایت کنر درشرق افغانستان است روی همین علت است که حمله طیاره های بدون سرنشین بر بخش های ازولایت کنر افزایش یافته تا این عرب قطری الاصل مجال آن را پیدا نکند که در کنر دست به تحرکات بزند.
از طرف دیگر آگاهان امور نظامی و امنیتی در افغانستان ازدیاد حملات راکتی پاکستان بر بخش های از کنر و نورستان را با برنامه های القاعده و فاروق القطری بی ارتباط نمی دانند زیرا نظامیان پاکستانی میکوشند تا با این گونه حملات نوار مرزی را از سکنه خالی نموده آن را برای جاسازی افراد ماجرا جو و مخرب طالبان و همکاران خارجی مساعد سازد.
ضمناً درجنگ های نورستان موجودیت صدها خارجی وابسته به القاعده ثابت شده است که در کنار طالبان برضد نیروهای دولتی میجنگند، ازدیاد خشونت و تشدید جنگ مخالفان مسلح و همکاران خارجی آنان در حوزه شرقی کشور نشان میدهد که القاعده در این ساحات برنامه های خود را دارند .
جاوید کوهستانی آگاه مسایل امنیتی دراین رابطه به خبرنگار آژانس باختر گفت ، بخش از شبکه القاعده که افراد طالبان پاکستانی آسیای میانه و چیچینی با آنها اند در قسمت های از نورستان وکنرها به شکل وسیع جمع شده و فعالیت های گستردۀ دارند، حتی برنامه حملات به چین و آسیای میانه را به سردارند و تعداد شان خیلی زیاد است .
اینها بخاطر هدف قراردادن طیاره های بدون سرنشین دروزیر ستان به اینجا آمده اند و میخواهند اوضاع را متشنج نمایند.
این افراد مایۀ  نگرانی برای افغانستان هم است زیرا آنها دوباره فعال شده اند آنها در این مناطق هدف طیاره ها هم قرار گرفته نمی شود، زیرا بسیار از این مناطق پیچیده و کوهستانی و سرپوشیده از جنگلات است و اگر هدف قرارگیرند نتایج خوبی در قبال نخواهد داشت.
نورالحق علومی آگاه مسایل نظامی دراین رابطه به آژانس باختر گفت ، نیروهای دهشت افگن بعضی اوقات فعال و بعضی اوقات غیر فعال میشوند. آنها متوجه وضع سیاسی و امنیتی افغانستان شده اند، پس خود را فعال ساختند، دو باره میخواهند که اگر پیمان امنیتی امضا نشود به افغانستان به لانه های شان برگردند زیرا هنوز تمام تروریستان درمناطق پاکستان فعال است، آنها میخواهند دو باره به اعمال گذشته رو آورند و ما شاهد حضور آنها دربعضی از ولسوالی ها هستیم .
پشت سر این تروریستان کشورهای قوی است زیرا آنها به تنهائی نمی توانند فعالیت نمایند، مانند رویداد غازی آباد ،گوشته و حصارک اگر شبکه الفاروق که وابسته به القاعده است دو باره فعال شده باشد باید آنها را درمراکز اصلی شان که خاک پاکستان است هدف قرار دهد، زیرا تا آنها دو باره سبب بد بختی به کشور ما نشوند .
اداره امنیت ملی افغانستان دراین رابطه اظهار نظر نکرده است.
موجودیت چنین افراد آنهم در چتر حمایت سازمان های استخبارات منطقه که توأم با شلیک راکت و خمپاره ازسوی نظامیان پاکستانی است میتواند یک امر نگران کننده باشد دراینجا درگام نخست باید به تجهیز نیروهای دفاعی، ازدیاد نیروهای سرحدی فکر شود و همچنان به بسیج مردمی توجه  گردد تا سرانجام آنانیکه برای بربادی وطن افغانها فکر کرده و برنامه ریخته اند در همان جا دفن شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا