جامعه

کارگاه به منظور ظرفیت سازی ورشد جندربرگزارشد

کابل باختر/ 1/میزان
کارگاه آموزشی به منظور ارتقا ظرفیت زیر نام جندر ، زن و رسانه ازسوی اداره انکشافی ملل متحد درکابل در وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر، دین محمد مبارز راشدی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ هنگام افتتاح کار کارگاه روی ظرفیت سازی دروزارت اطلاعات و فرهنگ و نقش زنان دراین عرصه صحبت نموده گفت وزارت اطلاعات و فرهنگ به عنوان وزارت فرهنگ ساز عمل نموده و یکی از مسایل عمده فرهنگ سازی مطبوعات است که بخش عمده کار این وزارت را تشکیل میدهد نهادکه اطلاعات ومعلومات را دراختیار جامعه قرار میدهد این وزارت منجمله بخش نشراتی آن وظایف و مکلفیت سترگی را درقبال مردم به عهده دارد.
جندر یا فعال سازی زنان در عرصه اجتماعی ، یک حرف قابل ارزش است که باید به آن رسیده گی نمود . دراینجا ما باید ازرفع مظلومیت علیه زنان آغازکنیم رعایت حق زن، امتیاز دهی برای زنان درجامعه جز وظایف ماست ما دراین رابطه مشکل جدی داریم دروجود مشکلات چون فقر ، بیسوادی ، نا امنی درکشور نسبت به زنان توجه کمتر صورت گرفته است و براین ترتیب وضعیت زنان درافغانستان غیر قابل تحمل است این گونه مشکلات را مطبوعات میتواند انعکاس دهد و وزارت اطلاعات و فرهنگ نهاد خوبی برای انعکاس چنین درد هاست دراینجا نقش بخش جندر وزارت اطلاعات و فرهنگ برجسته است آنها نه تنها به مسایل جندر درداخل وزارت توجه داشته باشند بل برای بهبود وضع جندر در افغانستان نیز کار نمایند.
راشدی تاکید کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ باید بالاتر و بیشتر از دیگر نهادها برای رشد و گسترش  جندر برنامه ریزی نماید و کارکند.
این برنامه ازسوی اداره انکشافی ملل متحد راه اندازی شده بود و درآن حدود 40 تن از کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ شرکت داشتندکه درآن برعلاوه معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نماینده اداره انکشافی ملل متحد ، نجیبه مرام معاون روزنامه کابل تایمز و محبوبه سعادت آمر جندر وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت نموده دیدگاه و نظرشان را پیرامون ظرفیت سازی ورشد جندر بیان داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا