فرهنگ

انترنت فرهنگ کتابخوانی را کمرنگ ساخته

مزارشریف باختر 16 عقرب
فرهنگ کتابخوانی در میان جوانان در سالهای اخیر به دلیل استفاده از انترنت بسیار کمرنگ شده است و کتابخانه های شهر مکانی است که کمترین مردم عامه درآنجا رفت و آمد می کنند.
جنگ های اخیر کشور درولایت بلخ نیز باعث شده تا علاقمندی جوانان  وشهروندان مزارشریف از مطالعه کاسته شود وفرهنگ کتابخوانی را کمرنگ سازد، با این که کتاب خانه های عامه  درشهر مزارشریف مکان مناسب برای مطالعه دارند روزانه  از ده ها تن مراجعین پذایرایی میکنند .
روشن روشنا ، مدیر عمومی کتابخانه های شهر مزارشریف به آژانس باختر گفت: درحال حاضر دو کتابخانه عامه فعال دولتی، کتابخانه مولانا خسته درشهر مزارشریف و کتابخانه استاد فرنود درولسوالی بلخ وچندین کتابخانه عامه خصوصی فعال اند که روزانه  میزبان ده ها  تن از جوانان  علاقمند  به مطالعه اند .
به گفته  روشنا ، کتابخانه  مولانا خسته  درشهر مزارشریف با داشتن بیست هزار جلد کتاب درسی در دو بخش روزانه پنجاه الی شصت تن مراجعین را جلب کرده است .
اسدالله محصل پوهنځی حقوق وعلوم سیاسی که ازدوسال بدینسو از کتابخانه مولانا خسته استفاده می کند می گوید: مطالعه  برای جوانان  مخصوصاً محصلان وشاگردان حتمی است ودرحال حاضر جوانان  به انگیزه دهی نیازمند هستند.
به گفته وی، درحال حاضر بیشتر جوانان از انترنت استفاده میکنند ومخصوصاً شبکه های اجتماعی از میزان خواننده گان کتاب کم کرده است و بیشتر جوانان  منابع انترنتی را ترجیع میدهند .
هرچند منابع انترنتی نمیتواند منبع موثق باشد اما بازهم تاثیر مستقیم روی خوانند گان  کتاب داشته و ازسوی دیگر کتاب های کهنه و نبود مکان مناسب برای خوانندگان درکتابخانه های عامه از میزان  مراجعین به کتاب خانه ها کاسته است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا