امنیت

درگیری پولیس با محافظان دو وکیل پارلمان در کابل

کابل/  ۲۰  میزان/ باختر
موظفان قطعات خاص پولیس که دیشب مصروف بازرسی وسایط در جاده پلچرخی کابل بودند با محافظان دو عضو ولسی جرگه درگیری لفظی کردند و سرانجام محافظان یک وکیل از سوی پولیس بازداشت شدند.
وزارت امور داخله کشور تایید کرد که دو عضو ولسی جرگه  شب گذشته (جمعه 19 میزان) با نیروهای پولیس ملی در شهر کابل درگیر شده‌اند.
این درگیری، ساعت 8 شب گذشته در نزدیک ساحه گمرک شهر کابل رخ داده است.
منابع وابسته به وزارت داخله گفته اند درگیری زمانی رخ داد که پولیس می‌خواست شیشه‌های سیاه موترهای دو عضو ولسی جرگه را پاک کنند  که با مخالفت این دو وکیل مواجه شدند.
با آن که منابع وزارت داخله در مورد هویت این دو عضو پارلمان چیزی نه گفته اند مگر برخی منابع و صفحات اجتماعی  گفته اند که محافظان مریم سلیمان خیل ونریندرا سنگه خالصه  با پولیس درگیر شده بودند.
به تعقیب این درگیری٬ شمار دیگری از اعضای مجلس به حمایت این دو وکیل به ساحه آمدند و جاده عمومی را بستند
این رویداد سبب شد که نمایندگان مجلس حوالی ساعت یازده و نیم شب نشست اضطراری  برگزار کنند و مسعود اندرابی وزارت امورداخله را فرا خواندند.
با آن که در نشست اضطراری ولسی جرگه تمامی اعضایآن مجلس حضور نداشتند٬اعضای حاضر مجلس بر٬برکناری هر چه زودتر خوشحال سادات معین ارشد امنیتی وزارت داخله تاکید کردند.
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله در واکنش به رویداد شب گذشته به خبرنگارٖآژانس باختر گفت که پولیس مسوولیت تنفیذ قانون و حفظ امنیت ونظم عامه را به دوش دارد ٬وزارت داخله قضیه را به گونه عادلانه بررسی خواهد کرد.
این رویداد واکنش شهروندان کابل را در پی داشته است٬ آنان می گویند در حالی که ولسی جرگه خود قانون ساز است مگر شماری از نمایندگان مردم خود قانون شکن اند٬ ازاسلحه استفاده غیر قانونی می کنند٬ وسایط شمار زیادی از آنان پلیت ندارد٬در جاده ها زور گویی می کنند بارها  دیده شده است  که ترافیک و پولیس را لت و کوب کرده اند و قانون شکنی های دیگر.
شهریان می گویند٬جلسات ولسی جرگه هر روز با کمبود نصاب مواجه است  نبود وکلا در جلسات باعث شده است که طرح بسیاری ازقوانین تصویب نشود درحالی که برای منافع و کار خودی شان جلسه اضطراری  برگزار می کنند.
لازم است تا یک بحث همگانی روی آنانی که قانون گذار مگر خود قانون را می شکنند آغاز شود.
نهاد های امنیتی و دفاعی ما نیاز به حمایت دارند و این حمایت باید از خانه ملت آغاز شود.
حق مردم است که رویداد اخیر همه جانبه بررسی شود ودر مورد چگونگی آن وضاحت داده شود که این کار چگونه واقع شد .  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا