صحت

برای کاهش استرس چای سیاه بنوشید

لندن – منابع بین المللی- باختر- 7 دلو
محققان برای کاهش استرس به افراد توصیه می‌کنند که آسانترین راه نوشیدن چای به طور منظم در طول شبانه روز است.
محققان  می‌گویند: نوشیدن چای به طور منظم و روزانه، به كاهش استرس و اثرات نامطلوب آن بر بدن كمك می‌كند.
محققان  پوهنتون  لندن در بررسی‌های اخیر خود روی مزایای مصرف چای دریافته‌اند که در بدن مردانی كه روزانه چهار نوبت و به مدت شش هفته چای سیاه نوشیده‌اند، میزان هورمون استرس بسیار كمتر از گروهی بود كه از این نوشیدنی مصرف نكرده بودند.
به گفته محققان ، هورمون استرس "كورتیزول" نام دارد و در صورتی كه ترشح آن از حد طبیعی افزایش یابد، عواقب نامطلوبی برای جسم و روان انسان می‌تواند داشته باشد.
نتایج تحقیق اخیر که در مجله «سایكوفارماكولوژی» منتشر شده است همچنین نشان داده است افرادی كه پس از انجام یك كار استرس زا چای می‌نوشند، بیشتر احساس آرامش می کنند.
دكتر اندرو استپتو رییس و محقق دپارتمنت اپیدمیولوژی و صحی  عمومی در كالج لندن گفته است که  تسكین تنش و استرس پس از تجربه یك كار یا حادثه ی پُر استرس، اگر به كندی صورت گیرد، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماریهای قلبی عروقی را در پی داشته باشد.
تحقیقات محققان  نشان می‌دهد كه چای تاثیر قابل توجهی در بازگرداندن میزان هورمون كورتیزول به حد طبیعی دارد.
در این تحقیقات  تاثیر سایر نوشیدنی‌ها مانند قهوه و نوشیدنی‌های كافئین دار (کولا) بر میزان استرس نیز مورد بررسی قرار گرفت اما در پایان بررسی‌ها معلوم شد، افرادی كه چای سیاه مصرف كرده بودند پس از یك كار پُرتنش و استرس زا 47 فیصد كاهش كورتیزول داشتند، در حالی كه این رقم در بین گروه‌هایی كه از نوشیدنی‌های دیگر مصرف كرده بودند 27 فیصد  بوده است.
به نوشته مجله متذکره پس می توان دریافت که تاثیر چای سیاه بر کاهش استرس، بیش از قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا