سیاست

شورای سراسری مردم کابل و شورای مردمی وزیر آباد ازشهدأ سالهای 57 و 58 خورشیدی یاد بود بعمل آوردند

کابل باختر/ 11/ میزان
وزیر اطلاعات و فرهنگ و رییس شورای سراسری مردم کابل میگوید، مردم کشور ما در پیچ و خم تاریخ مشکلات و مشقات زیادی را متحمل شدند مگر هیچگاهی تن به خواری و ذلت ندادند.
به گزارش آژانس باختر ، دوکتورسید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ ورئیس شورای سراسری مردم کابل که امروز درمراسم یاد بود از آن شهدای وطن که درسالهای 57 و 58 حورشیدی ازسوی حکام رژیم اختناق آور آن وقت به شهادت رسیدند صحبت میکرد گفت :" زنده گی هر فردی پایانی دارد ومرگ برزنده گانی هر زنده جانی نقطه پایان میگذارد و به قول قرآن مجید هر نفسی چشندۀ مرگ است . چه بهتر پایان حیات و لحظۀ مرگ قرین باشد با حماسه و افتخار، آنچه نصیب پنج هزار تن از شهدا و هزاران تن ازشهدای دیگرمان شد ."
دوکتوررهین به نماینده گی از شورای سراسری مردم کابل این مصیبت عظیم ملی را به ملت کبیر ما تسلیت گفته خاطرنشان ساخت که این مصیبت عظیم ملی که ربع قرن از آن میگذرد ولی هنوزهم زخم هایش درپیکر ملت ما التهام نیافته است .
  دوکتور رهین با اشاره به حوادث که درسالهای 57 و 58 خورشیدی درکشور اتفاق افتاد اضافه داشت کسانیکه موفق به سرقت قدرت سیاسی درآن وقت شدند چنان مست باده غرور بودند که می پنداشتند قدرتشان جاویدانی وابدی است، اما نمی دانستند که از انتقام زمان به آسانی جان سالم بدرنمی برند .
دکتور رهین اضافه داشت ملت ما درپیچ و خم تاریخ درد و رنج زیادی را متحمل شد مگر هیچگاهی تن به ذلت و خواری نداده است و دربرابر هر تجاوزی قامت راست نمودواستوار تراز گذشته حماسه افرید وزنده گی ساختند .
درمراسم یاد بود از شهدا سالهای 57 و 58 که ازسوی شورای سراسری مردم کابل ، شورای مردمی وزیر آباد و بازمانده گان شهدأ که به گونه مشترک برگزار شده بود شماری از مسوولان دولتی ، برخی از نماینده گان در شورای ملی و جمعی کثیری از شهروندان کابل شرکت داشتند .
عزیزرفیعی رییس جامعه مدنی دراین مراسم ، شهادت پنج هزار تن از هموطنان ما را به دست حکام آن وقت جز یک برنامه زنجیره یی بزرگ خواند که میتوان آن را یک جنایت تکان دهنده نامید او برعلاوه آنکه خواستار محاکمه عاملان این جنایت شده خواستار نامگذاری یک جاده در کابل به نام شهدا گردید.
مراسم با ختم قرآن عظیم الشان خیرات و اتحاف ادعیه به روان پاک شهدا خاتمه یافت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا