سیاست

سيمينار بررسي ها و اولويت هاي كاري وزارت داخله پايان يافت

كابل باختر 27 ميزان
سيمینار سه روزه یی که به هدف بررسی نیاز ها و توضیح اولویت های کاری وزارت امور داخله برای قومندانان قطعات پولیس راه اندازی شده بود امروز پایان یافت.
دفترمطبوعاتي وزارت امور داخله به آژانس باختر خبر داد،
در این سمینار، معینان بخش های مختلف وزارت امور داخله، قومندانان امنیه ولایت ها، زون های ساحوی پولیس، لوا های نظم عامه، قطعات محافظ عامه،روساي  زندان ها، قو ماندانان پولیس محلی  و سایر قطعات پولیس اشتراک داشتند.
سترپاسوال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، در مراسم پایانی این سمینار، با اشاره به موضوعاتی  که در جریان سمینار در مورد آنان بحث و تبادل نظر صورت گرفت، گفت که یکی از رهیافت های این سمینار، ایجاد همآهنگی میان اداره های ضد جرایم جنایی، ضد تروریزم، استخبارات، واحد های نظارت استخباراتی سه صد و پنجاه و در مجموع اداره انتک می باشد که بر اساس یک میکانیزم مشخص عملی خواهد شد.
معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله افزود که این مکانیزم بر اساس تفاهنامه یی که میان وزرات امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به امضا رسیده، طرح و ترتیب شده و متناسب با وضعیت امنیتی کشور دیدگاه مشترکی را ترسیم می کند که بر اساس آن نیروهای امنیتی می توانند در شناخت کمی و کیفی دشمن توفیق بیشتری داشته باشند.
در همین حال اسدالله خالد رییس عمومی اداره ی امنیت ملی  کشور، که در مراسم پایانی این سيمینار سخنراني نموده ضمن اشاره به دسیسه های گوناگون دشمنان صلح و ثبات افغانستان، ایجاد همآهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی کشور را یک امر مهم توصیف نموده، تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی تامین امنیت کشور را پس از 2014 میلادی دارند.
در مراسم پایانی این سمینار، رییس قطعات خاص پولیس، میرداد خان نجرابی رییس کمسیون امنیت ملی ولسی جرگه، قومندان عمومی نیروهای ویژه آیساف، رییس اختصاصی جرایم امنیت ملی، قومندان امنیه بلخ و شماری از مقام های امنیتی دیگر سخنرانی نموده و در مورد مشکلات و دست آورد های بخش های گوناگون وزارت امور داخله صحبت کردند.

بايد گفت یکی از اهداف برگزاری این سمینار، توضیح اولویت های کاری وزیرامور داخله به قومندانان ارشد نیروهای پولیس بود.
تقویت ارگان های کشفی و استخباراتی، مبارزه با فساد اداری، اصلاحات بنیادین در صفوف نیروهای پولیس، ایجاد مدیریت پلانگذاری، کاهش تلفات و ضایعات نیروهای پولیس و بهبود وضعیت معیشتی آنان، تقویت پولیس مردمی، تمرکز بیشتر بر روند انتقال مسوولیت های امنیتی، اصلاح و تربیت مجدد زندانیان، خلع سلاح افراد مسلح غیر مسوول و از میان بردن اداره های موازی امنیتی و پاسداری از سرحدات و تجهیز بهتر نیروهای سرحدی، از مواردی بودند که لوی پاسوال غلام مجتبا پتنگ وزیر امور داخله کشور از آنان به عنوان اولویت های کاری ده گانه اش یادآوری نموده وبه اشتراک کننده گان دستور داد تا این اولویت ها را در عرصه های کاری خویش با جدیت هرچه تمام عملی نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا