اقتصاد

نشستی در رابطه به ثبت دارائی های مقامات و کارمندان معینیت عواید و گمرکات برگزار شد

کابل باختر 5 ثور
با اشتراک داکتر نجیب الله ورردک، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه در رابطه به ثبت دارائی های مقامات و کارمندان این معینیت اعم از گمرکات، شعبات مالیاتی و مستوفیت ها، در مرکز رسانه های حکومت برگزار گردید.
به گزارش آژانس باختر،اجمل حمید عبدالرحیمزی، رئیس ارتباط و آگاهی عامه و سخنگوی وزارت مالیه در سخنان افتتاحیۀ این نشست به رسانه ها در مورد اهداف، اهمیت و تاثیرات مثبت ثبت دارائی های مقامات در جمع آوری عواید ملی معلومات ارائه کرد.
همینگونه نجیب الله وردک، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه صحبت کرده وگفت:" ما در این روند پیشقدم شده ایم و به تمام کارمندان خویش در مرکز و ولایات هدایت داده ایم تا تمام دارایی های خویش را ثبت نمایند. وی افزود که ثبت دارائی های مقامات و کارمندان باعث شفافیت و کاهش فساد اداری می گردد."
همچنان دراین نشست ناهید ایثار، رئیس پالیسی ریاست عمومی ادارۀ امور گفت:" ما از روند ثبت دارائی های مسئولان و کارمندان معینیت عواید و گمرکات استقبال نموده و این پروسه را در سائر ادارات دولتی نیز تطبیق خواهیم کرد."
روند ثبت و نشر دارایی های کارمندان معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه یکی از جمله اقداماتی است که این معینیت به خاطر مبارزه علیه فساد اداری روی دست گرفته است.
قابل تذکر است که ثبت دارایی های کارمندان معینیت عواید و گمرکات یکی از شاخص های صندوق و جهی بین المللی پول (IMF)  میباشد که با تحقق و پیگیری آن دولت افغانستان یکمقدار کمک های جامعه جهانی را بدست خواهد آورد. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا