سیاست

جنگ برای چه؟ طرف های درگیر جنگ به این پرسش پاسخ دهند

 کبل/ 19سرطان/ باختر
راهپیمایی و گردهمایی‌های اعتراض آمیز برای ارائه پاسخ به این پرسش ( دیگر جنگ برای چه؟) از طرف حرکت مردمی صلح از دیروز به این سو در چندین ولایت راه اندای شده است.
بسم الله وطندوست سخنگوی این حرکت می گوید که این اعتراضات از نیمروز آغاز تا ننگرهار و بدخشان زیر عنوان "دیگر جنگ برای چه؟" راه اندازی شده و تا رساندن صدا مردم به گوش طرف های درگیر جنگ ادامه خواهد یافت.
وی اضافه می کند که اعضای حرکت مردمی صلح در بیست ولایت زیر عنوان "جنگ برای چه؟ راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌های اعتراضی و نشست‌های رسانه‌یی را راه اندازی کردند.
به گفته وطندوست در این گردهمایی‌ها و راهپیمایی‌ها هزاران نفر اشتراک کردند. از طرف های جنگ می پرسند که دیگر جنگ برای چه؟ دیگر نباید ما دراین جنگ کشته شویم. آتش‌بس دایمی باید اعلان و گفت‌وگوی بین‌الافغانان هر چه زودتر آغاز شود.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر٬ در واکنش به  این راهیپمایی‌ها می گوید که  حل مسئله صلح خواست اکثریت مردم افغانستان است اما با رها نشدن زندانیان و گاهی به بهانۀ دیگر این گفت‌وگوها شروع نمی شود.
بعد از توافق‌نامه ۲۹ فبروری امریکا و طالبان در قطر  قرار بود گفت وگوها صلح بین افغانان با تبادلۀ ۵،۰۰۰ زندانی طالبان در مقابل ۱،۰۰۰ اسیر دولتی به تاریخ دهم مارچ آغاز می‌شد. اما تاکنون بنابر تکمیل نشدن روند رهایی زندانیان گفت وگوها به تعویق افتاده است. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا