سیاست

جلسۀ اختصاصی کمیتۀ قوانین به ریاست معاون دوم رئیس جمهور برگزار شد

کابل/ 18 سرطان /باختر
در جلسۀ اختصاصی کمیتۀ قوانین که امروز به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و با حضور نمایندگان ادارات ذیربط برگزار شد، طرح مقررۀ اخلاق طبابت نهایی شد.
در این جلسه اختصاصی، به صورت موردی برخی مفاهیم و اصطلاحات اساسی طرح مقرره اخلاق طبابت، معیارهای  لازم برای معاینه خانه ها و مراکز صحی، جلوگیری از تجویز ادویه غیر ضروری، ارائه خدمات معیاری و مساوی برای شهروندان کشور و دیگر موضوعات مورد نظر، حسب فیصله جلسۀ کابینه، مورد بحث قرار گرفت و نهایی شد.
قابل ذکر است که طرح مقررۀ اخلاق طبابت در جلسۀ 19جوزای سالروان کابینه درقاعده مورد تصویب قرار گرفت و کابینه هدایت داد که مواردی از طرح قانون یاد شده، در یک جلسۀ اختصاصی با حضور نمایندگان ادارات ذیربط به ریاست معاون دوم رئیس جمهوری یک باردیگر مورد بررسی قرار گیرد.
هدف از طرح مقررۀ اخلاق طبابت، گسترش و نهادینه کردن اخلاق طبی در نهاد های صحی کشور است تا در پرتو احکام آن، خدمات صحی به صورت درست و شایسته به شهروندان کشور ارائه شود.
در این جلسۀ اختصاصی همچنان طرح مقررۀ شورای نرسان و قابلگان نیز به منظور تعمیل هدایت مصوبۀ شماره 8 نوزدهم جوزای سال روان کابینه مورد بحث قرار گرفت.
این طرح مقرره به منظور تنظیم امور مربوط به شورای نرسان و قابلگان ، تأمین مصئونیت و حقوق صحی دریافت کنندگان خدمات صحی و فراهم کردن زمینۀ آموزش معیاری طبی نرسان وقابلگان و نظارت از آن تهیه و تنظیم شده است.
در جلسه امروز میان نمایندگان وزارت تحصیلات عالی، شورالی عالی طبی و نیز شورای نرسان وقابلگان در برخی موارد مشخص نظرات و برداشت های متقاوت وجود داشت که به صورت مفصل مورد بحث قرار گرفت و قرار شد که با تکمیل این نظرات، طرح مقرره در یک جلسه دیگر نهایی شود.
//////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا