جامعه

حامدکرزی:شکاربی رویه پرنده گان و حیوانات کوهی و صحرایی باعث ازمیان رفتن نسل آنها میشود و محیط زیست را مختل میسازد

کابل باختر/ 4/ اسد

حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان حفظ حیات و بقای حیوانات وپرنده گان کوهی و صحرایی درکشور رابرای محیط زیست سالم ارزشمند توصیف کرد و شکار این حیوانات و پرنده گان را سبب از بین رفتن نسل شان دانست .

به گزارش آژانس باختر ، رییس جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی نوبتی رادیویی که پنجشنبه شب ازطریق امواج رادیوی ملی به نشر رسید ، گفت در طبیعت کشور ما حیوانات و پرنده گان گوناگون زیست مینمایند و از رقم این حیوانات و پرنده گان به نسبت حوادث ناگوار طبیعی و جنگ های چند دهه ، کاسته شده است.

حامدکرزی خاطر نشان کرد که شکار بی رویه حیوانات و پرنده گان درکشور مایکی از عواملی است که بالای چگونگی نسل حیوانات ، مرغ ها و سایر موجودات زنده در طبيعت اثر کرده است .

 رییس جمهور گفت، چند سال قبل درمورد منع شکار حیوانات و مرغ ها فرمان صادر نمودیم اما هنوزهم برخی از هموطنان مابه شکار آهو و بعضی از پرنده گان زیبا می پردازند.

رییس جمهور بیان کردطوریکه شکار، نسل موجود حیوانات و پرنده گان را درکشور به تباهی مواجه میکند ، زنده گرفتن این حیوانات و پرنده گان نیز نسل آنان را کاهش میدهد و امکان می رود که بعضی از نسل های آن به کلی ازمیان بروند و از بین بردن این نسل ها خطا و گناه عظیم شمرده میشود.

حامدکرزی دراین سخنرانی رادیویی افزود، کاهش و تباهی نسل مرغ ها ، حیوانات و حتی خزنده گان درتوازن محیط زیست اثر سوء بجا می گذارد ، زیرا خداوند متعال در طبيعت موجودات زنده را چنان عیار ساخته که محیط زیست انسان ها با آن یک نوع توازن برقرارکرده است و اگر از موجودیت طبیعی آنان کاسته شود و یا از بین بروند ، به توازن طبيعت زیان زیاد میرسد و محیط زیست مختل میگردد.

حامدکرزی بیان کرد که امروز درجهان موضوع محیط زیست مهم و حیاتی شمرده میشود و ما نیز باید از هر اقدامی که باعث خرابی محیط زیست میگردد ، جلوگيري نمائیم ، موجودات طبیعی را بی رویه شکارنکنیم ، جنگل ها را قطع نکنیم و از شکار و یا زنده گرفتن حیوانات ، پرنده گان و سایر موجودات طبیعی خود داری نمائیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا