سیاست

محمد اشرف غنی: جنگ تحمیلی مردمان هردو سوی خط دیورند را متضرر کرده است

کابل باختر ۲۹ سنبله
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با سیاستمداران و بزرگان خیبر پښتونخوا، کویته و افغانان مقیم خارج، که در کنفرانس جهانی "امن افغان"، اشتراک کرده بودند، در قصر دلگشا دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد٬ ابتدا، عطاالله خان حیران و اسفندیار ولی خان رهبر حزب نشنل عوامی در مورد این کنفرانس جهانی دو روزۀ و بحث های انجام شده در کمیته های مختلف این کنفرانس در رابطه به عوامل جنگ، از بین بردن عوامل جنگ و تامین صلح، به محمد اشرف غنی معلومات دادند.
اسنفدیار ولی خان با تاکید گفت که مذاکرات صلح باید به مالکیت دولت افغانستان انجام شود. وی از تلاش های محمد اشرف غنی رییس جمهوری در عرصه صلح، قدردانی کرد.
رییس جمهوری هنگام خوش آمدید به مهمانان ، گفت که جنگ حد و حدود ندارد، چون این جنگ تحمیلی مردمان هر دو سوی خط دیورند را متضرر کرده است، به شمول زنان و کودکان، بزرگان نیز در این جنگ قربانی شده اند و هنوز هم، همه روزه قربانی می دهیم.
رییس جمهوری کشور گفت که جنگ جاری مانع اصلی ثبات، رفاه و انکشاف است، پس مردمان هردو سوی خط دیورند باید به خاطر تامین صلح باعزت و پایدار به این جنگ و بحران نقطه پایان بگذارند.
رییس جمهوری  گفت که در جریان سفر اخیرش به اسلام آباد، برای مقامات پاکستانی گفته است  که اگر می خواهند پاکستان را از فقر، کمبود انرژی و مشکلات دیگر نجات دهند، پس باید با افغانستان دست دوستی صادقانه بدهند و در این بخش تعهدات شان را به عمل مبدل کنند.
رییس جمهور کشور افزود که آثار نویسندگان پشتو، محققان و دانشمندان آن سوی خط دیورند در افغانستان به چاپ می رسد و در اختیار مردم قرار می گیرد. وی افزود که آغوش برادری ما برای همیشه باز است و برای حل مشکلات فعلی باید باهم دست به کار شویم، زیرا صلح برای همۀ ما یک خواست مهم و یک اولویت است.# عبدالخالق
‏3:20:11 ب.ظ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا