فرهنگ

گرامی‌داشت از نوروز، به معناي پاسداري از یک فرهنگ و تمدن بزرگ است

کابل باختر 15 حمل
رییس اجراییه حکومت وحدت افغانستان در ویژه برنامهٔ تجلیل از سال‌نو در قصر ستوریِ وزارت امورخارجه کشور گفت که نوروز نمونه‌ یی از یک فرهنگ و تمدن بزرگ است.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت خارجه به آژانس باختر، داکتر عبدالله عبدالله که در این برنامه سخن می‌زد، افزود که جشن سال‌نو خورشیدی نماد همگرایی و همدیگر‌پذیری میان مردمان حوزهٔ نوروز پنداشته می‌شود.
رییس اجراییه کشور علاوه کرد که سال‌نو به معنی آغاز جدید و تجدد تعهد است و ما خود را در راستای تامین منافع و آرزوهای مردم افغانستان مسوول و متعهد می‌دانیم تا شرایط بهتر زنده‌گی را برای مردم‌مان فراهم سازیم.
داکتر عبدالله عبدالله گفت که سال‌ پیش‌رو عاری از مشکلات و چالش نخواهد بود؛ ولی رهبری حکومت در زمینهٔ بهبود وضعیت، تامین صلح و امنیت تمرکز بیشتر دارند.
رییس اجراییه کشور از شُرکای بین‌المللی و کشورهای تمویل‌کننده در امر بازسازی و ثبات افغانستان ستایش کرد و نقش آنان را در حل چالش‌های کنونی کشور سازنده عنوان نمود.
همچنان، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان گفت که نوروز یک روز مهم و تاریخی است که اهمیت و جایگاه آن فراتر از منطقه است. وزیر خارجه کشور افزود که به دلیل نشست‌های منطقه‌ای جشن نوروز به تأخیر برگزار شد.
ربانی با ابراز خرسندی از تجلیل نوروز گفت: ما امیدواریم که سال‌نو پیام‌آور صلح و خوشبختی برای مردم افغانستان و میلیون‌ها انسان حوزهٔ نوروز و منطقه باشد.
ویژه برنامهٔ نوروز با حضور برخی از وزرای کابینه، سفرا و نماینده‌گان کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی در قصر ستوریِ وزارت خارجه برگزار شد.
در پایان، مهمانان برنامه از آثار هنری محمد فاضل یکی از نقاشان کشور که جلوه‌های طبیعی، بازی‌های محلی، رسوم و عنعنات سنتی و نوروزی را به تصویر کشیده است، بازدید به عمل آوردند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا