صحت

بیش ازیک هزاروپنجصد معتاد به مواد مخدر درمان شده

شهرهرات 24 سنبله باختر
اضافه از یک هزار و پنجصد تن ازمعتادن  مواد مخدر سال گذشته درولایت هرات تحت درمان قرار گرفته اند
در این ولایت هم اکنون هفت  كلینيك  تداوي معتادين  بنامهاي  شهامت ،        نوجوانان ، شفاخانه 100 بسترصحت عامه ، كلنيك ARC ، كلنيك 40 بسترOSD ، كلنيك 20 بسترمحبس هرات  و 10 بسترورلد ويژن ، دربخش زنان، مردان، اطفال، ونوجوانان با ظرفيت275   بستر بصورت رايگان خدمات درماني را انجام می دهند .
  بر اساس  گزارش ارائه شده از سوی مسولان اداره مبارزه بامواد مخدر هم اکنون شش کلینیک خصوصی نیز در هرات خدمات درمانی را به صدها تن از این بیماران ارائه نمودند.
برنامه های اگاهی دهی و نشر پوستر های تبلیغاتی از جمله فعالیتهای دیگر این اداره میباشد.
غلام جیلانی دقیق رئیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید همچنان یکصد و بیست تن از زنان اغشته  به مواد مخدردر کلینک های درمانی  تحت پوشش برنامه های فنی حرفه ایی قرار گرفته اند و جهت کاریابی به ریاست کاروامور اجتماعی معرفی شده اند.
رئیس مبارزه بامواد مخدر هرات با اشاره به اهمیت مراکز تداوی معتادین می گوید:  درسال گذشته شفاخانه دولتی یکصد بستر برای تداوی بیماران معتاد افتتاح شده و در آن ده ها تن تحت تداوی قرار گرفته اند.
رئیس مبارزه بامواد مخدر هرات گفت آنان تلاش دارند تا کلینک بیست بستربرای تداوی بیماران معتاد در ولسوالی غوریان را مورد بهره برداری قرار دهد .
دقیق بااشاره به مشکلات موجود معتادین بی سرپناه ، ساخت مرکز نگهداری این افراد را از اولویت های کاری این اداره می داند که تلاش است  باجذب همکاری این مرکز ساخته شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا