سیاست

رئیس جمهور غنی با رئیس کانگرس امریکا و هیئت همراه اش دیدار نمود

کابل باختر 19 میزان
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  روز گذشته با  پاول رایان رئیس کانگرس ایالات متحدۀ امریکا و هیئت همراه اش، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب روی گسترش همکاری‌های دو جانبه، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، تأثیرات مثبت استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی، آمادگی ها برای انتخابات ولسی‌ جرگه و صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها، بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به پاول رایان و هیئت همراه اش، در مورد اصلاحات در سکتورهای ملکی و نظامی و تلاش های پروسۀ صلح صحبت کرد و از کمک و همکاری ایالات متحدۀ امریکا به افغانستان در بیشتر از یک و نیم دهۀ گذشته در عرصه های مختلف، قدردانی نمود.
در مقابل، رئیس مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا و هیئت همراه اش، از کارکردهای حکومت افغانستان در عرصه اصلاحات در بخش ملکی و نظامی و همچنان قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در امر مبارزه با تروریزم قدردانی کردند و بر تداوم حمایت ایالات متحدۀ امریکا از افغانستان تاکید ورزیدند.#جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا