سیاست

والی کابل: کشتن انسان های بیگناه و مسلمان در دین و شریعت جای ندارد و هیچ توجیهی برای اثبات این مطلب نیست

کابل  11سرطان  باختر
محمد یعقوب حیدری والی کابل امروز در نشستی از عموم باشنده های کشور خواست حمایت شانرا از روند تامین صلح در کشور اعلام کنند و به مخالفان حکومت پناه ندهند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این نشست از سوی کمیته صلح ولایت کابل زیرنام "کمپاین برای صلح" در ولسوالی چهار آسیاب ولایت کابل برگزار شد.
ابتدا گوهرخان بابری ولسوال چهار آسیاب صحبت کرد و گفت: "نتایج آتش بس سه روزه در کشور، خصوصاً ولسوالی چهار آسیاب گواه آنست که طالبان دیگر از جنگ خسته شده اند و میخواهند به روند صلح بپیوندند زیرا آنها نیز درک کرده اند که پیامدهای صلح عدالت، امنیت و پیشرفت است اما جنگ نابودی، ویرانی و ناامنی را به دنبال دارد".
وی خاطرنشان ساخت که در روز نخست آتش بس 200 طالب به ولسوالی چهارآسیاب آمدند و مخالفت شانرا از جنگ و خونریزی ابراز داشتند و با به آغوش کشیدن نیروهای امنیتی کشور از روند صلح حمایت کردند.
وی افزود که باشنده های ولسوالی چهار آسیاب نیز از روند صلح در کشور حمایت میکنند و در این راستا با حکومت تا پای جان همکار خواهند بود.
مولوی دین خبر رئیس کمیته صلح ولایت کابل نیز جنگ در کشور را تحمیل شده خواند و علاوه کرد که در جریان سال های جنگ در کشور، کشورهای منطقه موقف واحد نداشتند اما پس از اعلان آتش بس سه روزه که به ابتکار رئیس جمهور صورت گرفت میتوان احساس کرد که دلگرمی ها برای تامین صلح در کشور هم از سوی طالبان و هم از سوی برخی کشورها افزایش یافته است.
به همین ترتیب سید نقیب الله هاشمی عضو شورای ولایتی نیز صحبت کرد و گفت  که بدون خواست مردم صلح آمدنی نیست و نیاز است تا در این خصوص ملت همنوا باشند و در این زمینه با طالبان و دیگر گروه های درگیر جنگ مذاکره کنند و از در گفتگو وارد عمل شوند.
به گفته هاشمی تنها از در گفتگو میتوان به صلح دست یافت و طرف های درگیر جنگ  باید در جریان گفتگوها با بیان نکات اختلافی در حل آن تلاش کنند.
همچنان محمد یعقوب حیدری والی کابل نیز صحبت نمود و تصریح کرد که کشتن انسان های بیگناه و مسلمان در دین و شریعت جای ندارد و هیچ توجیهی برای اثبات این مطلب نیست.
والی کابل گفت: "تامین امنیت، عدالت، زمینه سازی برای تحصیل و رفع نیازمندی های جامعه انسانی نیز از دید اسلام جهاد محسوب میشود و باید در این راستا تلاش شود نه جنگ و خونریزی و برادر کشی".
وی افزود که مولد جنگ، نابرابری و بی عدالتی هاست  درحالیکه صلح آغازگر عدالت است لذا همه باید در تامین صلح دایمی و سراسری سهیم باشیم.
والی کابل از عموم باشنده های کشور خواست تا مشکلات و چالش ها در این راستا را با اداره ولایت کابل در میان بگذارند تا در زمینه حل آن تصامیم اتخاذ گردد.
وی از مردم خواست تا از مخالفین حکومت پشتیبانی نکنند و از روند صلح حمایت شانرا اعلام کنند.
در اخیر باشنده های ولسوالی های چهارآسیاب و موسهی از کارکردهای والی کابل در راستای تامین صلح به نیکی یاد کردند و با اهدای لوح تقدیر، لقب قاعد و خدمتگذار مردم کابل را به وی دادند.# نثار "ایثار"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا