اخباراقتصاد

وزیر صنعت و تجارت بر افزایش صادرات کشمش، میوه تازه، سبزی و نبات طبی تاکید کرد

کابل/۱۴حوت/ باختر

 نثاراحمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت و هیئت همراهش از تجهیزات جدید و پیشرفتۀ آزمایشگاهی ادارۀ انکشاف صادرات کشمش، میوه، سبزی و نبات طبی افغانستان بازدید کرد.

وی در مورد فرصت ها و چالش های آزمایشگاهی محصولات صادراتی افغانستان با مسوولان مربوط صحبت کرد. وزیر صنعت و تجارت در کنار بازدید از تجهیزات آزمایشگاهی ادارۀ یادشده گفت که ارائۀ خدمات و تصدیق آزمایشگاهی از محصولات صادراتی افغانستان به خصوص میوۀ خشک، تازه و نبات های طبی گام مهمی برای افزایش حجم صادرات کشور به شمار می رود.

 غوریانی همچنان در بهبود ارائۀ خدمات و تصدیق آزمایشگاهی و جذب سرمایه گذاری در خرید تجهیزات آزمایشگاهی جدید وارائۀ خدمات بهتر به صادر کنندگان از طریق آن اداره به هیئت رهبری ادارۀ انکشاف صادرات کشمش، میوه، سبزی و نبات های طبی وعدۀ همکاری سپرد.

سید عظیم مصطفی هاشمی، رییس ادارۀ انکشاف صادرات کشمش، میوه، سبزی و نبات های طبی افغانستان با استقبال از بازدید وزیر صنعت و تجارت از تجهیزات آزمایشگاهی آن اداره، گفت که آنان آماده ارائۀ هرنوع خدمات و تصدیق آزمایشگاهی با امکانات دست داشتۀ شان برای بخش خصوصی کشور استند.

ادارۀ متذکره با تجهیزات جدید و پیشرفتۀ آزمایشگاهی و ظرفیت های تخنیکی با در نظرداشت معیارهای ملی وبین المللی ISO 9001: 2015 و ISO IEC 17025 2005  و ارائۀ تصدیق نامه کیفیت (Quality Certificate) مطابق به خواست بازارهای جهانی، خدمات لازم را برای بخش خصوصی ارائه می کند.

در پایان این بازدید، هیئت رهبری ادارۀ متذکره با اهدای لوح تقدیر به نثاراحمد غوریانی، از کارکردهایش در وزارت صنعت و تجارت و فراهم آوری تسهیلات لازم به هدف حل مشکلات بخش خصوصی تقدیر و قدردانی کرد. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا