سیاست

وزیرخارجه عراق : ملاقات های ما با مقامات افغان سازنده بود

کابل باختر/ 11/ قوس
سرپرست وزارت امور خارجه روی گسترش روابط میان افغانستان وعراق تاکیدکرد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر، ضراراحمد عثمانی سرپرست وزارت امورخارجه امروز بعدازملاقات با هشیارزیباری وزیر خارجه عراق دریک نشست مشترک خبری گفت ، افغانستان با کشور اسلامی عراق رابطه عمیق و طولانی دارد و افغانستان خواهان گسترش مناسبات با آنکشور درعرصه های مختلف است .
سرپرست وزارت امورخارجه هدف ازسفر وزیر خارجه عراق به افغانستان را شریک ساختن تجارب و دیدگاه های هردو کشور در امر مبارزه با تروریزم عنوان نمود.
او گفت که ما با هم مذاکرات سودمند داشتیم هردو طرف برتعمیق روابط درعرصه های مختلف علاقمند بودند.
هوشیارزیباری وزیر خارجه عراق گفت ما با افغانها در عرصه های دینی ، فرهنگی و معنوی مشترکات زیادی داریم و میخواهیم روابط خود را تحکیم بخشیم .
او گفت، من پیام دوستی را به افغانها آورده ایم که آن تحکیم روابط است و ما تجارب اقدامات خود را در راستای مبارزه با تروریزم باشما شریک می سازیم .
اوازافغانستان به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر یادکرد ولی گفت که این کشور در راستای مبارزه با تروریزم هنوزهم نیازمند همکاری های بین المللی است .
زیباری یاد آورشد عراق همچو افغانستان دچار تحرکات تروریستی است و ازاین ناحیه با چالش های فراوان روبروست ما هم چون افغانستان نیاز داریم تاکشورهای بیرونی منجمله امریکا از موقف ما حمایت نمایند.
او نیز ملاقات خود با مقامات افغان را سازنده خواندو گفت درجریان ملاقات با این مقامات مسئله ایجادسهولت ها غرض سفر زایران افغان به عراق مطرح گردید که مورد استقبال ما قرارگرفت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا