سیاست

حاجی محقق: در حکومت وحدت ملی در حق مجاهدین جفا نخواهد شد

کابل باختر30 قوس
اعضای شورای قوماندانان جهادی ولایات شمال امروز در قصر مرمرین شورای وزیران با حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان ملاقات نموده حمایت قاطع شان را از حکومت وحدت ملی اعلام داشتند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست اجرائیه به آژانس باختر: در این ملاقات سه تن از اعضای شورای قوماندانان جهادی ولایات شمال صحبت کرده حکومت وحدت ملی را ثمره خون هزاران شهید ملت افغانستان دانسته گفتند: این حکومت میتواند قوی ترین حکومت در تاریخ کشور باشد.
شورای قوماندانان جهادی ولایات شمال پس از اعلام حمایت شان، از رهبری حکومت وحدت ملی خواستند که به وعده های دوره مبارزات انتخاباتی شان عمل کنند و مبارزه با فساد اداری، تامین عدالت اجتماعی و ایجاد اصلاحات در دستگاه عدلی و قضایی را در اولویت کاری شان قرار دهند.
قوماندان مهدی یار یکی از اعضای این شورا، 13 سال گذشته را دوران تلخ برای قوماندان جهادی ذکر کرده گفت: در این مدت هیچگونه توجهی به خانواده های شهدا و قوماندانان مجاهدین صورت نگرفته است.
درحالی که مردم عادی بارها مشکلات شان را به گوش مسئولین رسانده اند اما مجاهدین همیشه خاموش بوده اند.
شورای قوماندانان جهادی ولایات شمال افغانستان خواستار جذب مجاهدین در چوکات نهادهای امنیتی برای استفاده از تجارب و تخصص آنان شده، درخواست نمودند که برای فرزندان شهدا سهمی در بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده و برای نجات خانواده های شهدا و مجاهدین از بی سرپناهی شهرک شهدا ایجاد و نمرات رهایشی برای آنان توزیع گردد.
معاون دوم ریاست اجراییه ضمن قدردانی از فداکاری های مجاهدین برای حفظ استقلال کشور و دفاع از اسلام گفت: اگر کسی قدر مجاهدین را نداند هم خداوند متعال و ملت افغانستان قدر دان جهاد آنان خواهد بود.
حاجی محقق افزود: در گذشته بزرگترین جفایی که در حق مجاهدین صورت گرفت این بود، بجای آنکه از سنگرداران جهاد و مقاومت تقدیر شود، با عناوینی همچون تفنگ سالار و غیره به آنان توهین صورت گرفت.
معاون ریاست اجراییه وعده نمود که در حکومت وحدت ملی در حق مجاهدین جفاهای گذشته تکرار نخواهد شد. حاجی محقق تاکید کرد که تا دو روز دیگر بخش مهم اعضای کابینه شامل بخش های کلیدی اقتصادی و امنیتی معرفی و بزودی اعضای کابینه تکمیل میشود و با تکمیل کابینه متعهد جلو فساد و چور و چپاول نیز گرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا