ورزش

بازی با سکتبا ل 127 سا له شد

تهران- ایرنااول جدی – بالختر
بیست و یکم دسامبر برابر  با سی ام ماه قوس ،   سالروز برگزاری اولین بازی رسمی با سکتبال است و با تولد آن در چنین روزی، این رشته ورزشی 127 ساله شد..
بتاریخ بیست و یکم ماه دسامبر 1891م در شهر اسپرینگ فیلد، ایالت ماساچوست آمریکا برای اولین بار بازی رسمی باسکتبال برگزار شد و دیروز سالگرد صد و بیست و هفتمین سال شروع این رشته ورزشی بود.

با سکتبال ابتدا با توپ فوتبال بازی می‌شد و سبد مسابقه به شکلی بود که بعد از هر اقدام و امتیاز، توپ از زیر سبد خارج نمی‌شد و باید به صورت دستی توپ به بازی بر می‌گشت.
در ابتدا این بازی تحت تاثیر کامل فوتبال بود اما یکی از بازیکنانی که برای اولین بار وارد این رشته شد خواست تا اسمی جدید برای این رشته انتخاب شود.
که با لاخره  به دلیل وجود 'بسکت' و 'بال' به عنوان 2 عنصر اصلی، این رشته ورزشی با سکتبال نامیده شد و به طور رسمی کارش را شروع کرد؛ ورزشی محبوب که دیروز یکصد و بیست و هفتمین سالروز خود را جشن  گرفت..
با سکتبال هم اکنون در دو رشته پنج نفره و سه نفره فعال بوده و در المپیک، جام جهانی و جام‌های قاره‌ای حضور دارد و لیگ‌های معتبری در کشورهای دنیا برای این رشته ورزشی برگزار می‌شود.
با سکتبال در سراسر جهان به رشته‌ای پولدار از نظر تراکنش‌های بالای مالی معروف است و هر ساله با سکتبالیست‌های مطرح دنیا در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان قرار می‌گیرند.آشنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا