فرهنگ

172 دوسیه خشونت علیه خبرنگاران مورد پیگیری قرارمیگیرد

کابل باختر 31 اسد
فاضل سانچارکی معین امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و فهیم دشتی معاون کمیته مشترک رسانه ها وحکومت ، امروزدریک نشستی دررابطه به کارکرد های آن کمیته معلومات دادند.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: دراین نشست که درمرکز رسانه های حکومت برگزار شده بود ، فاضل سانچاریکی دررابطه به کارکرد های این کمیته  معلومات داد و گفت که ازآغازایجاد کمیته مشترک رسانه ها و حکومت تاحال ده ماه میگذرد ودراین مدت کارکرد های مفید و سازنده را درامور رسیده گی به دوسیه های خبرنگاران و وقایع مختلف دیگر انجام داده است .
وی افزود که درکنار رسیده گی به دوسیه های خشونت و موارد خشونت ، دررابطه به مسایل دیگر نیز آن  کمیته ، وزارت اطلاعات و فرهنگ را کمک کرده است .
همینگونه سانچارکی از مقررۀ طرز تاسیس رسانه ها ، به خاطر فراهم ساختن سهولت ها برای رسانه ها،  بخصوص درقسمت مکلفیت های مالکان رسانه ها درقبال کارمندان شان ازلحاظ استخدام ، معاش ، رخصتی و سایر حقوق آنان و همچنان درمورد مقروض بودن شمار از رسانه ها ازحکومت ازناحیه مالیات و تلاش به خاطرمعاف شدن شمار ازرسانه ها ازمالیات معلومات داد .
وی درمورد تلاش های وزارت اطلاعات وفرهنگ درخصوص دسترسی به اطلاعات و برگزاری برنامه های آموزشی دراین رابطه نیزتوضیحات ارائه کرد.
همینگونه فهیم دشتی معاون کمیته مشترک رسانه ها و حکومت نیز دررابطه به چگونگی فعالیت آن کمتیه معلومات داده گفت که ازده ماه گذشته تا حال در31 ولایت کشور کمیته مشترک رسانه ها و حکومت ، ایجاد شده و فقط درولایت های بامیان ، زابل وتخارتاحال  به فعالیت آغازنکرده است .
اوگفت که کمیته مشترک رسانه و حکومت درکابل به ریاست قانونپوه سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری و شش عضو ازفدراسیون خبرنگاران ونهاد های رسانه ای فعالیت میکند. 
دشتی خاطرنشان ساخت که درمجموع ازسال 2001 تا حال یک هزار مورد خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه ها وجود داشته  و دردو بررسی جداگانه که صورت گرفت ، یکبار  421  مورد آن قابل پیگیری تشخیص داد شد و درآخرین جلسه که با نماینده گان وزارت امورداخله ، امنیت ملی و نهاد های ذیربط برگزارشد، دوسیه های که جزئیات شان تکمیل شده و قابل پیگیری میباشند 172 دوسیه مشخص گردید، که قراراست درنشستی که فردا و یا پس فردا برگزار شود معلومات بیشتردراین زمینه شود.
وی گفت که ازسه ماه به این طرف خشونت های که علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه ها ، اتفاق افتاده ، همزمان به آن رسیده گی صورت گرفته است  .
همچنان وی خاطرنشان ساخت که به خاطرحمایت خبرنگاران درنظراست که هشت خانه امن درکشورایجاد شود  وبا تغییرساختار صندوق حمایت ازژورنالیستان نیز درخدمت ژورنالیستان قراربگیرد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا