اخبارسیاست

گلبدین حکمتیار؛ روی چند مسئلۀ کلان با رییس جمهوری به توافق رسیدیم

کابل/۹ جوزا/ باختر

گلبدین حکمتیار رهبر یک جناح حزب اسلامی می گوید که روی بعضی مسایل کلان با رییس جمهوری به توافق رسیده است.

در گذشته حکمتیار از عدم پابندی دولت  با توافق نامۀ سیاسی که   با او امضا شده بود، شکایت کرده است و به منتقد سخت نظام مبدل شده بود، مگر حالا می گوید که او با رییس جمهوری به توافق رسیده است .

حکمتیار امروز در یک نشست خبری در کابل گفت؛ این توافق روی هشت مورد صورت گرفته است.

شرکت حکمتیار در نشست استانبول اما با طرح واحد، ایجاد حکومت انتقالی دارای یک شورای تصمیم‌گیری که به‌شمول طالبان نمایندگان هشت جناح در آن عضویت خواهند داشت، رهایی تمامی زندانیان طالبان و حزب اسلامی، اعلام آتش‌بس پس از اجرایی شدن مسایل بالا، تصمیم‌گیری دربارۀ تمامی مسایل کلان به‌شمول انتخابات در یک جرگۀ انتخابی که اعضای آن انتصابی نه بل در نتیجۀ انتخابات برگزیده می‌شوند و ایجاد شورای عالی دولت،  مواردی است که حکمتیار ادعا دارد  روی آن با دولت به توافق رسیده است.

هفتۀ گذشته حکمتیار با رییس جمهوری در خانۀ حامد کرزی دیداری داشت، این حدس وجود دارد که حامد کرزی به عنوان میانجی میان رییس جمهوری و حکمتیار عمل کرده است.

حکمتیار گفته است که رییس‌جمهوری پذیرفت تا این مسایل را در جریان هشت روز همگانی کند، مگر ارگ تاکنون در خصوص گفته های گلبدین حکمتیار سکوت کرده است.

 در گذشته منابع دولت گفته بودند که دولت مکلفیت های خود را در قبال توافق سیاسی که با حکمتیار امضا شده عملی کرده است مگر حکمتیار خواست بلند تر دارد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا