سیاستTOP

جلسۀ کابینه به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری برگزار شد

کابل/ 15 سرطان / باختر
جلسۀ کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری امروز با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ برگزارشد .
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر؛
ابتدا رییس جمهوری در مورد تحولات اخیر کشور، احیای قوای امنیتی و دفاعی، جلب و جذب در صفوف قوای مسلح به ویژه در قطعات خاص، کماندو و قطعات صفردار، معلومات مفصل ارائه کرد.
رییس جمهوری تاکید کرد که هیچگونه معامله و ارادۀ تسلیم دهی وجود ندارد، ما زندگی باعزت می کنیم، اکنون روز غیرت، عزم و اراده است.
رییس جمهوری افزود: اگر طالبان فکر می کنند که از ما تسلیمی می گیرند، در صد سال دیگر به این آرمان نخواهند رسید. مسوولیت خون ریزی و ویرانی به دوش طالبان و حامیان شان است.
بعداً ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری جهت تدویر جلسۀ خاص به اشتراک وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، ادارات ذیربط و والیان به خاطر نیازسنجی و رسیدگی به بیجا شدگان داخلی در اثر خشونت ها و خشکسالی در مرکز و ولایت ها، توظیف شد .
رییس جمهوری به اداره های ذیربط به خاطر توزیع گندم موجود در ذخایر، جهت رسیدگی و کمک به بیجاشدگان داخلی از اثر جنگ و خشکسالی در مرکز و ولایت ها هدایت داد و از رهبری و مسوولان وزارت های ارشاد، حج و اوقاف، امور خارجه و کارمندان سفارت افغانستان مقیم عربستان به خاطر تلاش های شان جهت تثبیت جایدادهای افغانستان در عربستان سعودی، سپاسگزاری کرد.
جلسۀ کابینه، طرح مقررۀ تنظیم وظایف وزارت کار و امور اجتماعی را با یک سلسله تغییرات و طرح مقرره تنظیم وظایف وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان را در قاعده مورد تصویب قرار داد.
همچنان کابینه انتقال حق استفاده (۱۱) مورد زمین های دولتی را در ولایت ها جهت ایجاد تاسیسات دولتی و عام المنفعه مشمول اعمار موزیم و کتابخانه، اعمار شفاخانه دولتی، اعمار تعمیر اداره های دولتی، اعمار مسجد، مدرسۀ دینی، قبرستان و سالون مطالعه، اعمار ذخیرۀآب آشامیدنی، تطبیق پلان تفصیلی ولسوالی میرامور دایکندی و ایجاد بازارچۀ مشترک مرزی تخار تصویب کرد. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا