اخباراقتصادجامعه

معافیت جرایم مالیاتی تا چهار ماه دیگر تمدید شد

کابل ، 19 ثور ، باختر
وزارت مالیه می‌گوید که معافیت جرایم مالیاتی تا چهار ماه دیگر تمدید شده است.
به گزارش آژانس باختر؛ این وزارت با پخش اطلاعیه‌یی گفته است که به منظور فراهم‌سازی تسهیلات برای متشبثان (اصناف کوچک) و تشویق آنها جهت پرداخت به موقع مالیات؛ نورم ثابت مالیات را کاهش داد و باقیات و جرایم مالیاتی سال‌های گذشته “متشبثان کوچک” را معاف کرد.
بر اساس معلومات وزارت مالیه؛ جرایم مالیاتی 1400 خورشیدی در حالی معاف شده بود که مالیه دهندگان مکلفیت‌های مالیاتی خویش را تا 29 حوت همان‌سال پرداخته بودند.

اما به گفتۀ وزارت مالیه؛ بنابر بعضی مشکلات، تمامی متشبثان و اصناف کوچک نتوانستند به وقت تعیین شده مالیات خود را تحویل و از جرایم مالیاتی جلوگیری نمایند. به همین دلیل بر اساس پیشنهاد مجدد ریاست عمومی عواید وزارت مالیه و موافقۀ مقام ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، این معافیت به مدت چهار ماه دیگر (از اول حمل 1401 تا 30 جوزای 1401) خورشیدی تمدید شده است.
وزارت مالیه هم‌چنان از تمامی اصناف و متشبثان کوچک خواسته‌است که الی 30 سرطان سال‌روان باقیات و جرایم مالیاتی خود را تصفیه کنند.
به باور آگاهان امور اقتصادی؛ مالیه ستون فقرات یک کشور است و پرداخت به موقع مالیات به رشد و توسعۀ اقتصادی در کشور کمک می‌کند و سبب خودکفایی کشور می‌شود.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا